سرویس مجلس «تابناک» یکی از مشکلات عمده کشور که هر چند سال یک‌بار تعدادی از هموطنان ما را قربانی می‌کند، بحث سوانح هوایی است که اغلب علت اصلی آن، نقص فنی هواپیماها شناخته می‌شود، چون سن هواپیماهای ما بالا است و مستهلک شده‌اند...
 
 
در این زمینه، تذکراتی از سوی مجلس به وزیر راه و ترابری داده شده که با کنار گذاشتن هواپیماهای فرسوده و خریداری هواپیماهای مدرن و جدید، ناوگان هوایی تجهیز شود. البته به دلیل تحریم‌ها، شاید دسترسی به برخی انواع هواپیماهای مدرن مقدور نباشد، اما می‌توان از برخی کشورها هواپیماهایی خریداری کرد که وضعیت بهتری داشته باشند.

اما عکس‌العمل مجلس نسبت به این قبیل حوادث، به همین تذکرات، نطق‌های نمایندگان، انتقادات شفاهی، درخواست تأمین هواپیماهای استاندارد از دولت و دعوت از وزیر محدود می‌شود زیرا این دولت است که باید برای تصویب بودجه لازم برای تجهیز ناوگان هوایی، پیشنهادات خود را به مجلس ارائه دهد.


الان در آستانه ارائه بودجه سال آینده، زمان مناسبی است که دولت تجهیز ناوگان هوایی را به مثابه یک برنامه زیربنایی در بودجه سال 90 لحاظ کند زیرا با افزایش تمایل مردم نسبت به استفاده از هواپیما، دولت می‌تواند با درخواست از مجلس، از محل درآمدها و منابع موجود، برای این امر بودجه‌ای اختصاص دهد.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir