دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه عنوان كرد: مسلمانان مصر زمينه تحرك بيشتری دارند و می‌توانند نظام مورد علاقه‌شان را بر سر كار آورند هر چند در اين كشور خطر نيز به مراتب سنگين‌تر است...
 
 
 
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، ‌محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه دیشب با حضور در برنامه "دیروز، امروز، فردا " با بیان اینكه اسلام دین تمام اعصار بوده و باید برای حل و فصل مسائل زندگی از آن استفاده شود، اظهارداشت: مسائل مختلف روزمره می‌تواند شامل روابط زن و مرد، تحصیل، روابط اقتصادی، روابط با همسایه و اوقات تفریح باشد؛ كه باید طبق اسلام صورت گیرد چراكه اسلام بسیار مغفول است.

وی با اشاره به اینكه پایگاه ما باید مبتنی بر بصیرت دینی باشد،‌ ادامه داد: علمای اسلامی به عنوان حصون اسلام به معنای برج و بارو معرفی شده‌اند و دشمنان در مخالفت با اسلام ابتدا فقها را مورد هجوم قرار می‌دهند چرا كه دین بدون فقه اسلام، بدون بصیرت است.

لاریجانی افزود: دشمن برای ایجاد انحراف همیشه از جنبه شهوانی عمل نمی‌كند بلكه گاهی از دریچه اسلام، عرفان و امام زمان (عج) وارد می‌شود و حتی آنها از طریق روشنفكری اهداف خود را دنبال می‌كنند.

وی با بیان اینكه فتنه سال گذشته میوه زقوم شجره‌ای بود كه اسلام آن مبتنی بر كتاب و عترت نبوده است، عنوان كرد: اسلام مدنظر فتنه سال گذشته آلوده به روشنفكری غربی است و اسلام آنها محدود به حوزه خصوصی بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به شبكه‌های ماهواره‌ای یادآور شد: مجموعه‌ای از آنها بر روی احساسات لطیف و رقیق انسان‌ها در امور شهوانی و عواطف خانوادگی و نحوه اتصال بی‌خاصیت كردن این روابط متمركزند و مجموعه دیگر این شبكه‌ها بر روی هیجانات مخصوص جوانان به ویژه در بخش اسپورت نمایشی متمركز بوده و این بخش هیچ ارتباطی با ورزش نمایشی ندارد و كاملا رسانه‌ای است، بخش سوم مجموعه‌های این شبكه نیز مربوط به معنویات است.

* اخلاق سكولار یك تقلب و كاریكاتور از معنویت است

لاریجانی با تاكید بر اینكه اخلاق سكولار یك تقلب و كاریكتاتور از معنویت است، خاطرنشان كرد: كسانی كه به اسم معنویت بسته‌های معنوی برای مردم ارائه می‌دهند این خط را دنبال می‌كنند در حالی كه اسم آن را مدیریت ذهن و انرژی درمانی می‌گذارند اما هیچ‌یك از این امور معنوی نیست.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه در خصوص اعتراف شبكه بی‌بی‌سی به عدم وجود دید مثبت مردم ایران به این شبكه تصریح كرد: آنها فهمیده‌اند كه دیگر در بین ملت ایران آبرو ندارند از این‌رو سعی می‌كنند در آینده به گونه‌ای رفتار كنند كه بی‌آبرو شدن آنها دیرتر اتفاق بیفتد اما هر چه مردم ما به آگاهی و بصیرت بیشتری دست پیدا كنند به سرعت هدف این شبكه‌ها را كشف می‌كنند.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه در تهاجم فرهنگی دفاع ما با تفنگ نیست بلكه با قلم است، اظهارداشت: در تهاجم فرهنگی نقش عمده با فكر و بیان است.

لاریجانی با تاكید بر اینكه دشمن نیز از این دو سلاح استفاده می‌كند، گفت: ما باید وارد این عرصه شویم چراكه تجربه قبلی دشمن در این زمینه بسیار وقیح است و حجم تخاصم دولت انگلیس به ملت ما كمتر از تخاصم آمریكا و رژیم صهیونیستی نیست؛ در واقع یك مجموعه به هم پیوسته از دشمنی‌های كریه و كور علیه ما وجود دارد.

* ملت ایران همیشه تخاصم انگلیس و سایر دشمنان را تشخیص می‌دهد

وی با تاكید بر اینكه ملت ایران همواره تخاصم انگلیس و سایر دشمنان را تشخیص داده است، عنوان كرد: بی‌آبرو بودن شبكه‌های خارجی و نمره دادن مردم به اعتبار آنها خبر بسیار خوبی بوده و نشان دهنده قدرت فكری و بصیرت مردم ایران است لذا باید بر روی آن سرمایه‌گذاری وسیع شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، با بیان اینكه سلاح ما فكر، بیان و تجهیز شدن و داشتن نوآوری و خلاقیت در این زمینه است، اضافه كرد: دفاع و تهاجم ما مبتنی بر صور مختلف فكر و انواع بیان است.

وی در خصوص تناقض شعار و عمل غربی‌ها درباره موضوع حقوق بشر بیان داشت: پس از جنگ دوم جهانی با تلاش جمعی از روشنفكران غربی كه تفكر سكولار داشتند و سیاست‌مداران آنها، حقوق بشر متولد شد و هدف آنها از این امر كرامت یافتن تمام انسان‌ها بدون توجه به دین، رنگ، زبان و نژاد بود.

*حقوق بشر یك ایدئولوژی برای جهانگشایی غرب است

لاریجانی با بیان اینكه مطرح شدن حقوق بشر از سوی غرب با توجه به حجم خشونت‌های آنها نسبت به خودشان در دو جنگ جهانی قابل فهم است، خاطرنشان كرد: این دیدگاه بسیار خوشبینانه است چرا كه حقوق بشر به تدریج به یك ایدئولوژی برای غرب جهت جهان‌گشایی آنها تبدیل شد.

وی با بیان اینكه اگر ایده كرامت انسانی را مبنا قرار دهیم با تناقض غربی‌ها مواجه خواهیم شد، ادامه داد: چنانچه شخصی در غرب مسلمان باشد به دلیل اینكه نام وی عبدالله، محمد و احمد است در فرودگاه باید دو بار بازرسی شود و در صورت معلم و یا كارمند بانك بودن، وی را اخراج می‌كنند و در هر نوع انفجار به مسلمانان مضمون می‌شوند بنابراین باید از غرب پرسید این چه نوع كرامتی است.

لاریجانی با اشاره به اینكه كرامت انسانی قرار بود با صرف‌نظر‌ از هر نوع تدین و فكر و نژاد همراه باشد، تصریح كرد: نژادپرستانه‌ترین و تبدیل‌آمیزترین نظامات رفتاری را غرب نسبت به مسلمانان انجام می‌دهد كه یك نمونه آن تحمیل سكولاریزم و نظام سكولار لیبرال به سایر كشورها به ویژه كشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینكه غرب ابتدا به مسلمانان می‌گوید كه از اسلام خالی شوید تا به شما احترام بگذاریم، خاطرنشان كرد: این تفكر كرامت‌ قائل شدن برای بدن انسان است لذا شعار كرامت بسیار قشنگ بوده و شعار قرآنی مسلمانان است اما غرب به دروغ پرچم كرامت انسانی را به دست گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، با تاكید بر اینكه حقوق بشر پوششی برای كارهای تروریستی غرب است، عنوان كرد: در حال حاضر منافقین كه 16 هزار نفر از مردم ایران و عراق را به خاك و خون كشیده‌اند در انواع سازمان‌های بین‌المللی حضور داشته و همه این امور با پوشش حقوق بشر صورت می‌گیرد در حالی كه آنها جانی‌ترین افراد هستند.

وی با طرح این پرسش كه آیا كرامت انسانی به معنای كشتن انسان‌ها است، افزود: آنها در سازمان ملل قطعنامه ساخته‌اند كه همه كشورهای دنیا باید در مبارزه هماهنگ با تروریسم قرار گیرند در حالی كه خود غرب معدن پرورش تروریسم‌ است.

* در حال حاضر پایتخت‌های كشورهای غربی خانه امن تروریست‌ها هستند

لاریجانی تصریح كرد: در حال حاضر پایتخت‌های دنیای غرب همچون لندن، واشنگتن، برلین، بروكسل و پاریس خانه امن تروریست‌ها است؛ گروه پژاك در آلمان آزادانه حضور دارد و مورد حمایت دولت آنهاست و آلمان این را حمایت از حقوق بشر می‌داند.

وی با تاكید بر اینكه در غرب هر كس علیه نظام اسلامی و یا اسلام دشنام دهد به وی جایزه می‌دهند، گفت: حقوق بشر برای اقدامات براندازانه پوشش است لذا در غرب یا باید به اسلام فحش داد و یا هم‌جنس باز بود تا به فرد جایزه تعلق گیرد حتی فیلم‌هایی كه درصدد دریافت جایزه اسكار و كن هستند باید صحنه‌های غیراخلاقی، كشف حجاب و مسخره كردن حدود شرعی وجود داشته باشد.

*خیانت‌كاران به ملت ایران فعالان حقوق بشر نامیده می‌شوند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، تاكید كرد: در نگاه غربی هر كس كه به اسلام بی‌احترامی كرده و بزرگ‌ترین خیانت‌ها را علیه ملت ایران انجام دهد به وی فعال حقوق بشر می‌گویند بر همین اساس این نوع تفكر حقوق ضدبشر و حقوق سیطره است.

وی با اشاره به مطرح شدن مسئله قومیت‌ها از سوی غرب با پوشش حقوق بشر ادامه داد: غرب مدعی حمایت از قومیت‌ها است در حالی كه با اقدامات خود آنها را از حقوق اساسی‌شان محروم می‌كنند
.
لاریجانی اظهارداشت: آزادی بیان و آزادی عقیده در غرب به معنای آزادی توهین به اسلام است و با این تفكر هر كس به اسلام اهانت كند مظهر آزادی بیان خواهد بود، حتی در حال حاضر غرب به افرادی كه در حكومت طاغوت و سلطنتی رژیم گذشته بوده‌اند و افرادی كه با اقدامات تروریستی خود خشن‌ترین گروه‌ها را اداره می‌كنند، جایزه می‌دهد.

لاریجانی با بیان اینكه با وجود رفتار متناقض غربی‌ها ملت ایران و اسلام حق دارد كه به حقوق بشر غربی به چشم فریب بزرگ نگاه كند، افزود: رفتار غربی‌ها نباید باعث عدم توجه ما به حقوق بشر شود بنابراین پرچم حقوق بشر شایسته مكتب اسلام و تفكر الهی است كه كرامت حقیقی انسان‌ها را مطرح می‌كند.

وی بیان داشت: مسئله حقوق بشر در حال حاضر توسط رسانه‌هایی تبلیغ می‌شود كه جیره‌خوار خشن‌ترین افراد و حكومت‌ها هستند.

لاریجانی با اشاره به مصاحبه خود با یكی از رسانه‌های غربی یادآور شد: آن رسانه مدعی بود مردم غرب تحمل خشونت‌هایی هم‌چون سنگسار و اعدام را ندارند؛ بنده به‌ آنها گفتم چطور مردم آمریكا برای زخمی شدن یك سگ كوچك اظهار ناراحتی می كنند اما در عین حال حكومتی را كه صدهزار كودك و زن را در افغانستان، پاكستان و عراق كشته است، تحمل می‌كنند.

وی با تاكید بر اینكه مفهوم خشونت در غرب دروغ است، گفت: غربی‌ها خشن‌ترین فرهنگ‌ها را دارا هستند چراكه آنها در جنگ دوم جهانی 50 میلیون نفر از یكدیگر را كشتند لذا غرب با زورق حقوق بشر خشن‌ترین پروژه‌ها را دنبال می‌كند اما ملت ایران به خوبی آنها را شناخته است.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه، تصریح كرد: حقوق بشر مبنای بسیار قدیم اسلامی دارد و ما فعالانه در صحنه بین‌الملل جهانی از تفكرات خود درباره كرامت انسانی دفاع كرده و معتقدیم اولین ظلم به حقوق انسان‌ها اجازه ندادن به فرهنگ‌های مختلف برای عرضه شدن همزمان و مساوی با فرهنگ غربی است.

* تحولات اخیر خاورمیانه برای دنیای اسلام بركت خواهد داشت

وی در خصوص تحولات اخیر كشورهای عربی خاورمیانه همچون تونس و مصر عنوان كرد: مسئله دموكراسی از دیگر امور مرتبط با حقوق بشر است اما غربی‌ها نتوانستند تناقض حمایت از دموكراسی و داشتن دوستان دیكتاتور خون‌آشام را حل كنند.

لاریجانی با بیان اینكه تونس در 50 سال گذشته شدیدترین اسلام‌زدایی را دنبال كرده است، اظهارداشت: مردم تونس برای مسجد رفتن نیاز به ارائه كارت داشتند و رفتن آنها به نمازجمعه و گفتن اذان ممنوع بود اما در عین حال حاكمان این كشورها مورد تایید غربی‌ها بودند.

وی ادامه داد: تحولات اخیر منطقه بسیار مبارك است هر چند این امر به معنای رسیدن آسان به آزادی توسط مردم این كشورها نیست و قطعا آمریكا بسیار تلاش می‌كند تا سوار این موج شده تا اجازه ندهد مردم به فرهنگ اسلام و حكومتی كه دوست دارند، برسند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، با بیان اینكه همه نسخه‌های آمریكا برای تونس ناموفق بوده است، خاطرنشان كرد: خطر هم‌چنان برای این كشورها وجود دارد هر چند تحولات اخیر منطقه برای دنیای اسلام بركت خواهد داشت.

وی با بیان اینكه آغاز چالش‌های بزرگ همواره دلهره‌آور است، عنوان كرد: نسبت به جامعه مصر امیدواری بیشتری وجود دارد چراكه مسلمانان این كشور زمینه تحرك بیشتری دارند كه می‌توانند با همت خود نظام مورد علاقه‌شان را بر سر كار آورند هر چند در مصر خطر نیز به مراتب سنگین‌تر است چراكه نظام صهیونیستی و آمریكا حاضر به كشتن روزانه صد هزار نفر از مردم مصر هستند تا این كشور به دست نظام مردمی و اسلامی نیفتد.

لاریجانی در خاتمه افزود: جمهوری اسلامی بدون استثنا و فوت وقت باید تحولات منطقه خاورمیانه را به فال نیك بگیرد.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com