سخنگوی فراكسيون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی از حمايت قاطع اعضای اين فراكسيون از گزينه پيشنهادی تصدی وزارت امور خارجه خبر داد...
 
 
 
حجت‌الاسلام حمید رسایی سخنگوی فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس در خصوص نشست امروز هیئت رئیسه فراكسیون به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت كه در این نشست آخرین تحولات مربوط به مجلس شورای اسلامی و مهمترین مسائل بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح كرد: در این جلسه برخی مصوبات مانند استانی شدن انتخابات مجلس و همچنین بحث انقلاب اسلامی در تونس و مصر مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در خصوص تحولات این دو كشور به صورت رسمی بیانیه صادر شود.

سخنگوی فراكسیون انقلاب اسلامی گفت كه هیئت رئیسه این فراكسیون بحث انتخاب وزیر امور خارجه جدید را مورد بررسی قرار داد و در جمع‌بندی نهایی علی‌اكبر صالحی را گزینه مناسبی برای تصدی این مسئولیت دانست.

حجت‌الاسلام رسایی از حمایت قاطع فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس از علی‌اكبر صالحی وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و همچنین آشنایی وی به مسائل بین‌المللی و موفقیت در پرونده هسته‌ای و همچنین برخورداری او از شاخص‌های اصولگرایی در جلسه رأی اعتماد فردا خبر داد.

وی ابراز امیدواری كرد: وزیر امور خارجه جدید در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم در حوزه بین‌الملل و همچنین بر اساس دیدگاه‌های رئیس‌جمهور بتواند دستگاه دیپلماسی را به سرمنزل مقصود برساند.

سخنگوی فراكسیون انقلاب اسلامی در خصوص مكاتبات اخیر بین رئیس‌جمهور و برخی نمایندگان مجلس هم سخن گفت و اظهار داشت: هیئت رئیسه فراكسیون انقلاب اسلامی پس از بحث و تبادل‌نظر در این زمینه به این جمع‌بندی رسید كه آنچه رئیس‌جمهور مطرح كرده دغدغه‌های بسیاری از نمایندگان بوده اما با این وجود رسانه‌ای شدن اختلافات را به صلاح نمی‌دانیم.

وی افزود: قبل از آنكه موضوع انتخاب رئیس بانك مركزی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود، این دغدغه از سوی برخی نمایندگان به ویژه اعضای فراكسیون انقلاب اسلامی مطرح شد و روند رفتاری رئیس مجلس و مصوبه مجمع را خلاف قانون اساسی می‌دانیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تأكید بر اینكه نامه‌نگاری احمدی‌نژاد محصول رفتارهای غیرقانونی و متعدد برخی اعضای مجمع تشخیص بود كه وی را مجبور به این كار كرده است، اما در عین حال گفت كه طرح اشكالات وارده در رسانه‌ها به گونه‌ای كه نشانگر وجود اختلافات باشد به صلاح نیست.

سخنگوی فراكسیون انقلاب اسلامی در خاتمه گفت: آنچه كه در مجمع تشخیص مصلحت نظام رخ داد و مصوبه این مجمع نوعی تناقض‌گویی بود كه ابتدا اعلام شد رؤسای سه قوه در عزل و نصب رئیس بانك مركزی نقش تعیین‌كننده دارند اما بعداً به نوعی دیگر تصمیم‌گیری شد.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnew.com