سرپرست اسبق مجتمع قضائی امور اقتصادی استان تهران از رد مال 50 میلیارد تومانی شهرام جزایری خبر داد و افزود:...
 
 
 
سرپرست اسبق مجتمع قضائی امور اقتصادی استان تهران از رد مال 50 میلیارد تومانی شهرام جزایری خبر داد و افزود: مجموع مجازاتهای تعزیری متهمان پرونده‌های مفاسد اقتصادی 400 سال است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زاقلی سرپرست اسبق مجتمع امور اقتصادی استان تهران صبح یکشنبه در مراسم تودیع خود با بیان اینکه سیاست این مجتمع دوری از تبلیغات، هیاهو و جنجال در جامعه است گفت: متاسفانه این سیاست موجب شده تا عده‌ای فکر کنند که اقدامی بر علیه مفسدان اقتصادی انجام نمی‌شود.

وی افزود: در سال 88 برای 698 نفر و در سال جاری تا کنون برای 150نفر کیفرخواست صادر شده است.

وی گفت: تعداد کیفرخواست‌ها از دیماه سال گذشته تا امروز 60 فقره بوده که 250 متهم به همراه داشته است.

سرپرست اسبق دادسرای امور اقتصادی تهران تعداد آرای صادره در دادگاه را در سال گذشته 108 رای و در سال جاری 97 رای قطعی عنوان کرد که تعداد متهمان و محکومانی که حکم قطعی گرفته‌اند در سال 88 و 89  153 نفر هستند.

زاقلی مبلغ رد مال از محکومان پرونده‌های مفاسد اقتصادی را در سال جاری هزار و 650 میلیارد ریال، 257 میلیون یورو، 428 میلیون درهم و 220 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: متهمان به جریمه نقدی 422 میلیارد ریال، 17 میلیون دلار و 18 میلیون یورو محکوم شدند و تمامی مبالغ به بیت‌المال باز گردانده شد.

سرپرست اسبق دادسرای ویژه امور اقتصادی استان تهران مجموع مجازاتهای تعزیری متهمان پرونده‌های مفاسد اقتصادی را 400 سال عنوان کرد و افزود: در یک پرونده برای متهمان در مجموع 66 سال حبس صادر شده است.

وی در مورد اجرای احکام در این دادسرا گفت: هم اکنون 147 نفر از متهمان پرونده‌های جرایم اقتصادی زندانی هستند که 60 نفرشان از اول دیماه سال گذشته به بعد برای اولین بار زندانی شده‌اند که آخرین آمار نشان می‌دهد که آمار احکام وارده 110 مورد و پرونده‌های مختومه 76 مورد است.

زاقلی افزود: در پرونده شهرام جزایری با همکاری خود و خانواده‌اش 50 میلیارد تومان رد مال شده است که اموال دیگری از وی برای رد مال در دست اقدام است.

وی رسیدگی به پرونده‌های پولشویی و تخلفات سازمان بورس را از مهمترین وظایف این دادسرا عنوان کرد و افزود: ‌در یک مورد پرونده پولشویی در یکی از استانها 140 هزار شاکی وجود داشت که تعدادی از متهمان دستگیر شده و 50 ملک و تعدادی زیادی سکه و وسیله نقلیه توقیف، شناسایی و رد مال شدند که تا پایان سال کیفرخواست آنها صادر می‌شود. 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com