فاکس‌نیوز مدعی شد: اگر البرادعی رییس‌جمهور مصر شود، نه تنها به دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای کمک خواهد، بی‌شک مصر را نیز به ‌سمت تسلیحات هسته‌ای خواهد برد...
 
 به گزارش خبرآنلاین، «فاکس‌نیوز» در گزارش خود به رفتار «محمّد البرادعی» با ایران در زمان تصدی مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای پرداخت.

این شبکۀ آمریکایی به مصاحبۀ البرادعی با «فایننشال‌تایمز» در 19 فوریه 2007 اشاره کرد.

البرادعی در این مصاحبه که «فاکس‌نیوز» آن‌ را «وحشتناک» خوانده، گفت: ایران غنی‌سازی را هدفی استراتژیک تلقی می‌کند؛ چراکه آن‌ها حس می‌کنند غنی‌سازی برای‌شان قدرت، پرستژ و نفوذ به همراه می‌آورد... بسیاری از این‌ها نیز درست است. توان هسته‌ای، به شیوه‌های مختلف همان بازدارندگی هسته‌ای است...هنگامی‌که این‌جا در بریتانیا شاهد برنامۀ نوسازی «تریدنت Trident» - زیردریای هسته‌ای - هستیم، برای‌مان دشوار است به دیگران بگوییم بازدارندگی هسته‌ای واقعاً برای شما مناسب نیست.  

همچنین وب‌سایت این شبکۀ آمریکایی به خبری در روزنامۀ مصری «یوم السابع» استناد کرده و نوشت: گزارش‌ها ارسالی از مصر به صورت مستقیم بلندپروازی‌های سیاسی البرادعی را با تهران مرتبط می‌سازد. سپتامبر سال 2010 روزنامۀ «یوم السابع» مدعی شد: «یاسر نجیب عبدالمعبود»دادستان کل مصر، محمّد البرادعی را به دریافت کمکی بالغ بر 7 میلیون دلار از ایران برای «اصلاحات سیاسی» در مصر متهم کرد. این گزارش مدعی است «گفته می‌شود مبلغ 7 میلیون دلار به منظور هزینه‌های مبارزات انتخابات و فعالیت‌های جبهۀ تغییر» است.   
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir