علی عبدالله صالح، دیکتاتور یمن قرار است در نشست مشورتی و فوق العاده مجلس نمایندگان و مجلس الشورا (شورای مشورتی) سخنرانی کند....
 
هزاران معترض یمنی دوشنبه گذشته با الهام از انقلاب تونس و مصر به درخواست رهبران شیعه و همچنین رهبران مخالف دولت، برای برکناری علی عبدالله صالح که از 32 سال پیش قدرت را در این کشور در اختیار دارد در صنعا تظاهرات کردند.
 
به گزارش الف از منابع خبری، مخالفان علی عبدالله صالح روز پنج شنبه را به تأسی از مردم مصر، "روز خشم" نمگذاری کرده اند و در حال تدارک برای برپایی تظاهرات گسترده در این روز هستند.
 
گفتنی است از جمعیت 22 میلیونی یمن، نزدیک به 40 درصد شیعه هستند.
 
علی عبدالله صالح، دیکتاتور یمن، که بعد از کودتا و یکپارچه کردن یمن شمالی و جنوبی در سال 1990 با کمک وهابی ها و آمریکا، دست به کشتار و سرکوب شیعیان زده ، اکنون با اعتراضات مردمی مواجه است که حکومت او را مورد تهدید قرار دئاده است.
 
علی عبدالله صالح، دیکتاتور یمن قرار است در نشست مشورتی و  فوق العاده مجلس نمایندگان و مجلس الشورا (شورای مشورتی) سخنرانی کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، کنگره عمومی خلق (حزب حاکم) نیز از طرفداران خود خواسته تا همان روز علیه مخالفان تظاهرات کنند.
 
در بیانیه وزارت كشور یمن آمده است، راه های فرعی منتهی به پایتخت و سایر شهرهای بزرگ این كشور مسدود شده است.
 
شنیده ها حاکی از آن است که، با توجه به سقوط دولت دیکتاتوری تونس و مصر، دولت یمن برای جلوگیری از تظاهران روز خشم حکومت نظامی اعلام کند.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:alef.ir