در بیانیه رهبر اخوان المسلمین مصر آمده است که هدف طرح 6 مرحله ای پیشنهادی برای تحقق آزادی ها ، زندگی مسالمت آمیز و دموکراتیک و ساخت آینده ای روش برای همه ملت مصر است...


 

رهبر گروه اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای، هرگونه مذاکره با رژیم " حسنی مبارک" را رد و یک طرح 6 مرحله ای را برای اداره امور این کشور پیشنهاد کرد.

به گزارش العالم ، " محمد بدیع" نظام کنونی مصر را برای اداره این کشور غیرقانونی و فاقد مشروعیت دانست و گفت که اخوان المسلمین همه اقداماتی را که مبارک از آغاز انتفاضه مردم در 25 فوریه گذشته تاکنون اتخاذ کرده است ، رد می کند.

در بیانیه رهبر اخوان المسلمین مصر آمده است که هدف طرح 6 مرحله ای پیشنهادی برای تحقق آزادی ها ، زندگی مسالمت آمیز و دموکراتیک و ساخت آینده ای روش برای همه ملت مصر است.

رییس دادگاه قانون اساسی امور مصر را برعهده بگیرد

محمد بدیع اولین مرحله این طرح را " کناره گیری مبارک از قدرت و انحلال دو مجلس مشورتی و خلق مصر" اعلام کرده و در مرحله دوم پیشنهاد کرده است که " رییس دادگاه عالی قانون اساسی جایگزین وی شده و امور کشور را بدست گیرد."

مرحله سوم طرح پیشنهادی رهبر اخوان المسلمین حاکی است : حالت فوق العاده باید لغو شود ، فرمان عفو عمومی صادر شود و همه زندانیانی که به دلیل بیان نظرات و مواضع سیاسی خود بازداشت شده اند، آزاد گردند.

محد بدیع ، تشکیل دولت وحدت ملی انتقالی و برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و شفاف تحت نظارت دستگاه قضایی برای تحقق اراده ملت را چهارمین و پنجمین مرحله طرح خود اعلام کرده است.

رهبر گروه اخوان المسلمین در ششمین مرحله طرح خود که پارلمان برآمده از رای ملت، تعدیلات لازم را در قانون اساسی صورت دهد تا زمینه برگزاری آزاد و فراگیر انتخابات ریاست

جمهوری با رای مستقیم مردم مصر فراهم شود.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir