الطهطاوی همچنين خبر داد كه از سمت خود در جايگاه سخنگوی شيخ الازهر استعفا داده است تا اقداماتش در حمايت از ملت مصر رابطه‌ای با مواضع الازهر نداشته باشد....


 
سخنگوی دانشگاه الازهر با اعلام استعفا از منصب خود تاكید كرد كه تا زمان سقوط رژیم دیكتاتوری مبارك در كنار تحصن كنندگان میدان التحریر خواهد بود.

"محمد رفاعه الطهطاوی "، سخنگوی رسمی دانشگاه الازهر در گفت‌وگو با روزنامه "المصری الیوم "‌ تاكید كرد كه به همراه دیگر مردم مصر در تظاهرات میدان التحریر حضور داشته است و با تمام قدرت از آنها حمایت می‌كند و میدان را تا زمان بركناری مبارك ترك نمی‌كند.

الطهطاوی همچنین خبر داد كه از سمت خود در جایگاه سخنگوی شیخ الازهر استعفا داده است تا اقداماتش در حمایت از ملت مصر رابطه‌ای با مواضع الازهر نداشته باشد.

وی درباره علت مخالفت خود با نظام حسنی مبارك تاكید كرد: دین اسلام ما را از همه انواع ظلم برحذر می‌دارد و آنچه كه نظام حاكم در سركوب اراده ملت مرتكب می‌شود بزرگ‌ترین مظهر ظلم است.

سخنگوی الازهر بر ضرورت مجازات كسانی كه اراذل و اوباش را به جمع تظاهرات كنندگان ریختند تا با حمله به آنها مجبور به ترك میدان شوند، تاكید كرد و گفت: مانعی نیست كه میلیون‌ها نفر در حمایت از نظام مبارك به خیابان‌ها بریزند اما حق ندارند دیگران را بكشند.

وی گفت: مقابله با نظام حاكم تا زمانی كه رئیس جمهور به درخواست مردم مبنی بر كناره‌گیری پاسخ ندهد ادامه خواهد داد و سقوط مبارك تنها شروعی برای حل بحران است.

الطهطاوی بر ضرروت تشكیل دولتی مدنی در مصر كه مشاركت فعال مردم برای انتخاب نمایندگان واقعیشان را شامل شود، تاكید كرد و گفت: تظاهرات كنندگان نمی‌توانند در ازای وعده‌های دروغینی كه ممكن است محقق نشود به تحصن خود پایان دهند.

همزمان با حمایت آمریكا از رژیم حسنی مبارك، علمای‌الازهر در موضع‌گیری كه به نفع دولت مصر و به زیان مردم معترض این كشور است، شركت در تظاهرات را حرام اعلام كردند.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com