صالحی نيز آمادگی جمهوری اسلامی ايران را همچون گذشته برای گسترش همكاری با كشورهای اسلامی و نيز در چارچوب سازمان كنفرانس اسلامی مورد تاكيد قرار داد...
 
 اكمل الدین احسان اوغلو دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی كه به تهران سفر كرده است، روز شنبه با علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و گفت وگو كرد.
   
به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، احسان اوغلو در ابتدای این ملاقات بار دیگر انتصاب دكتر صالحی به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریك گفت و افزود: سابقه و حسن شهرت شما نوید دهنده موفقیت شما در این جایگاه مهم است و امیدواریم با آشنایی شمابا سازمان كنفرانس اسلامی سطح همكاری‌های مشترك افزایش یابد.

در این دیدار طرفین درباره راههای ارتقای سطح همكاری‌ها میان كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی و بهبود و تكمیل ساختار ، برنامه ریزی و نوآوری در این سازمان با توجه به شرایط و مقتضیات امروز جهان و جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر كردند.

دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت‌ها و همكاری‌ها در این سازمان از نقش مثبت ایران در این همكاری‌ها تقدیر كرد.

صالحی نیز آمادگی جمهوری اسلامی ایران را همچون گذشته برای گسترش همكاری با كشورهای اسلامی و نیز در چارچوب سازمان كنفرانس اسلامی مورد تاكید قرار داد.

بررسی تحولات جهان اسلام و منطقه از جمله آخرین وضعیت در مصر، تونس و لبنان از دیگر محورهای مذاكرات صالحی و احسان اوغلو در این ملاقات بود. 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir