در پی انتشار مطالب بی اساس توسط یک سایت، عبدالحسین روح الامینی خبر منتشره مبنی بر اعدام دو عامل جنایت کهریزک را تکذیب کرد....
 
 

 به گزارش "آینده"، یکی از عوامل این سایت که دکتر روح الامینی را در جریان زیارت در حرم امام رضا (ع) دیده، چند کلمه صحبت خود با وی را به عنوان مصاحبه منتشر کرده و جالب آن که به دلیل برداشت غلط، به بیان اخبار نادرست پرداخته و به نقل از وی، از اعدام 2 نفر از عاملان  ماجرای کهریزک که از ماموران ناجا هستند، خبر داده بود و بسیاری از سایتهای داخلی و خارجی نیز به بازنشر این شایعه دروغ پرداختند.

پدر شهید محسن روح الامینی که عصر امروز تازه به تهران بازگشته، با ابراز ناراحتی شدید از اقدام غیر حرفه ای انجام شده گفت: مشخص نیست چرا برخی حتی در مکانی که مختص زیارت و مناجات است، ما را به حال خود رها نمی کنند و دیشب که بنده کنار ضریح منور امام هشتم بودم، جوانی بدون توجه به شرایط حرم و درخواست من برای رسیدن به زیارت ثامن الحجج(ع)، مکرر پرسش می کرد، در حالی که من مطلب جدیدی درباره مساله کهریزک و محکومان آن نگفتم و صرفا چند کلمه خلاصه از مطالب منتشرشده را دوباره بازگو کردم.

وی افزود:با توجه به گذشت اولیای دم از اعدام محکومان این جنایت، اجرای دیگر مجازاتهای آنها نظیر شلاق، زندان و محرومیت از خدمات دولتی به اجرا در آ شده و هرچند حکم اعدام محکومان صادر شده بود، اما آنها اعدام نشده و نخواهند شد و درباره متهمان قضایی نیز بنده اظهار کردم که پرونده در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.

وی در پایان کلیه رسانه ها را به رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای در انتشار اخبار خود توصیه کرد.گفتنی است بعد از دیدار خانواده قربانیان کهریزک با آیت الله جوادی آملی و بیان تصمیم خود مبنی بر عفو اعدام مباشرین جنایت و پیگیری محاکمه آمرین و متهمین اصلی، ایشان از این تصمیم استقبال کردند.

مباشرین ماجرای کهریزک چگونه عفو شدند؟

تابستان امسال آیت الله جوادی آملی خطاب به اولیای دم کشته شدگان کهزیزک در حوادث پس از انتخابات، گفته بودند: عفو خوب است اما نباید از مسئولان قضایی این اتفاق گذشت، مظلوم واقع نشدن هنر است.

والدین محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر در دیدار خود با آیت الله جوادی آملی از گذشت خود در خصوص قصاص نفس در پرونده فرزندان خود سخن گفتند.

در پی پیشنهاد بخشش دو افسر نگهبان نیروی انتظامی که عامل قتل در پرونده جنایات کهریزک شناخته و به قصاص نفس محکوم شده بودند، آیت الله جوادی آملی ضمن استقبال از چنین تصمیمی، عفو را از زکات قدرت برشمرده و در عین حال بر پیگیری مجازات عاملان اصلی این اتفاق تاکید کرده بودند.

 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir