سفير سوييس در تهران همچنين درباره حاضر نشدن سارا شورد يکی از سه متهم آمريکايی که 23 شهريور ماه امسال به قيد وثيقه 500 ميليون تومانی آزاد شد، گفت:....
 
   
دادگاه رسیدگی به اتهامات سه آمریکایی متهم به جاسوسی و ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران ساعت 10 صبح امروز به ریاست قاضی صلواتی و به صورت غیر علنی برگزار شد.
   
'لیویا لئو اگوستی' روز یکشنبه در حاشیه دادگاه انقلاب تهران در گفت و گو با ایرنا در مورد حضور خود گفت: مرا به دادگاه دعوت نکرده بودند و خودم برای حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات سه آمریکایی تصمیم گرفتم که در دادگاه حضور یابم.

وی ادامه داد: تا کنون مسئولان دادگاه اجازه حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات سه آمریکایی را نداده اند و اکنون منتظر هستم که آیا اجازه ملاقات با سه آمریکایی را می دهند یا خیر.

سفیر سوییس در تهران همچنین درباره حاضر نشدن سارا شورد یکی از سه متهم آمریکایی که 23 شهریور ماه امسال به قید وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد، گفت: این تصمیم شخصی شورد بود و من از علت حاضر نشدن وی در دادگاه اطلاعی ندارم.

سه تبعه آمریکایی به نام های 'سارا شورد'، 'شین بائر' و 'جاش فتال' به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران در مرداد 88 دستگیر شدند.

این افراد علاوه بر ورود غیرقانونی به خاک ایران، متهم به جاسوسی هستند .

'سارا شورد' یکی از این متهمان، 23 شهریور ماه امسال با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد. 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir