عضو کمیسیون عمران، با تأکید بر این که وزارت امور خارجه باید با رایزنی در مجامع بین‌المللی، از تحریم فروش هواپیماهای جدید به ایران جلوگیری می‌کرد، این وزارتخانه را مسئول سوانح هوایی سال‌های اخیر کشور خواند....
 
 "احمدعلی مقیمی" در گفت وگو با خانه ملت، با بیان این که میانگین بالای عمر ناوگان هوایی کشور، هر نوع مدیریت کارآمد در حوزه حمل و نقل هوایی را با مشکل روبه رو می کند، افزود:

هم اکنون میانگین عمر ناوگان هوایی کشور 40 سال است، در حالی که دولت باید با حمایت از بخش خصوصی برای خرید هواپیماهای نو، میانگین عمر این ناوگان را به 15 سال کاهش می داد.

وی همچنین با بیان این که بخش خصوصی مشمول تحریم های دولت های غربی نمی شود، تصریح کرد: با وجود درخواست های مکرر وزارت راه به دولت درباره اختصاص منابع مالی به بخش خصوصی برای خرید هواپیماهای نو، هنوز اعتباری در این باره تصویب نشده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار داشت: دولت از نظر منابع مالی، محدودیتی ندارد و عدم تصویب اعتبار برای خرید هواپیماهای نو، توجیه پذیر نیست.

مقیمی، با انتقاد از مدیران اقتصادی کشور، تأکید کرد: وضعیت ناوگان حمل و نقل کشور در تمام زمینه های هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای، دچار مشکلات جدی است و مدیران اقتصادی کشور باید در سریع ترین زمان ممکن، با اختصاص اعتبارات لازم، مشکلات را برطرف کنند.

مسئولان دستگاه خارجی و اقتصادی در اولویت های خود بازنگری کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس، تلفات گسترده جانی را در سوانح هوایی اخیر، دور از شأن نظام توصیف و اعلام کرد: تکرار این سوانح، هشداری برای مسئولان وزارت امور خارجه و مدیران اقتصادی کشور است تا در تعیین اولویت های کاری خود، بازنگری کنند.

وی با دفاع از عملکرد وزیر سابق راه و ترابری، کافی نبودن اعتبارات و بی توجهی تصمیم گیران اقتصادی به ناوگان حمل و نقل کشور را عامل اصلی مشکلات وزارت راه خواند و تصریح کرد: وقتی اعتبار کافی وجود ندارد، چه کاری از دست وزیر راه و ترابری ساخته است؟

عضو کمیسیون عمران مجلس، با نقد عملکرد رئیس جمهوری در معرفی نکردن سرپرست وزارت راه و ترابری، پس از گذشت بیش از 10 روز از استیضاح وزیر راه، هشدار داد: بی توجهی دولت به حوزه حمل ونقل، پیامدهای نامطلوب و پرهزینه ای برای ملت و نظام خواهد داشت و این شایسته مردم شهیدپرور و انقلابی ایران نیست.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com