افراد دهك‌های پايين جامعه 45 تا 70 هزار تومان يارانه دريافت می‌كنند.
 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور كشورمان در گفت‌وگوی مستقیم با مردم كه از شبكه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، در پاسخ به این سؤال كه چهارمین سفر شما به مقر سازمان ملل چه وجهتمایزی با سه سفر قبلی شما داشت و دستاوردهای این سفر برای ایران چه بود، اظهار داشت: یك ملت برای زندگی عزتمندانه نیازمند لوازمی است به خصوص ملت ایران كه یك ملت آرمانی است و برای دنیا حرف‌های بسیاری دارد.
وی افزود: لازمه عزتمند زیستن و پیشرفت حضور در عرصه‌های مختلف است، به خصوص در جهان امروز كه همه مردم از یكدیگر اثر می‌پذیرند و نیازمند یكدیگر هستند.
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: بیش از 100 سال است كه دنیا درگیر یك مبنای نظری است كه همه ابعاد مختلف دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و امروز آثار این تأثیرات را مشاهده می‌كنیم و ملت ایران نمی‌تواند این اندیشه‌ها را بپذیرد و آنها در تلاشند تا این مبانی نظری و اندیشه‌های خود را به ملت‌های مختلف به خصوص ملت ایران القا كنند.
احمدی‌نژاد با بیان اینكه سازمان ملل از مراكز اصلی تبادل‌نظر در دنیا است گفت: سازمان ملل باید بهترین مكان برای تصمیم‌گیری جهان باشد و مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی است تا در آن حرفها گفته شود و حرفهای دیگران نیز شنیده شود و دولت نهم این فرصت را به خوبی شناخت و برای آن برنامه‌ریزی كرد.
وی با اشاره به اولین سفر خود به مقر سازمان ملل گفت:‌ كشورهای غربی پیش از سفر اول ما به سازمان ملل به گونه‌ای تبلیغ كرده بودند كه آنها حاكم جهان هستند و هیچكس در مقابل آنها حرفی برای گفتن ندارد و به صراحت نیز می‌گفتند كه كار ملت ایران تمام شده است و حتی فشارهای سنگینی را در قضیه هسته‌ای به ایران وارد می‌كردند و محور تمامی سخنان من در جهت شكستن این فضا بود.
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: كشورهای غربی با طراحی رسانه‌ای كاری كردند كه ملتها قادر به اظهارنظر نباشند.
احمدی‌نژاد به سومین سال سفر خود به مقر سازمان ملل اشاره كرد و افزود: سومین سفر ایران به سازمان ملل برای قرار دادن علامت سؤال بر روی كارهای جهان بود و در سفر امسال نیز وارد یك بحث تئوریك شدیم و در كنار آن، هدف ما ارتباط با مردم آمریكا بود.
وی با بیان اینكه در آمریكا نظر ملت تأثیری بر كارهای حاكمیت ندارد گفت‌: نظر 15 گروه ضد جنگ آمریكا این است كه كارهای دولت آمریكا مورد قبول مردم نیست.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینكه چند قدرت محدود سازمان ملل را در اختیار گرفتند گفت: این بحث كه باید این ساختار را برهم بزنیم یكروزه محقق نمی‌شود چرا كه ساختار سازمان ملل یكروزه شكل نگرفته است و یكروزه نیز از بین نمی‌رود.
احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: در سال اول سفر ما به نیویورك بحث‌های خصوصی با حرفهایی كه در بیرون مطرح می‌شود فاصله بسیاری داشت و خیلی از كشورها حرفهای من را خطرناك می‌دانستند اما امروز فضا عوض شده و حتی سخنرانی‌های تند دشمنان ما كاهش یافته است و كشورهای كوچك نیز امروز تهدیدات كشورهای غربی را مسخره می‌كنند.
وی افزود: با ایستادگی ملت ایران این بت‌ها در ذهن ملتها فرو ریخت و امروز بیان سخنان انتقادآمیز از قدرت‌های بزرگ در جهان افزایش یافته است.
رئیس جمهور در ادامه به عضویت ایران در سازمان ملل متحد اشاره كرد و افزود:‌ ورود ایران به سازمان ملل باعث شكست قدرتهای بزرگ است. ما برای امتحان سازمان ملل متحد این درخواست را دادیم، اگر آن‌ها موافقت كنند كه ما در شورای امنیت از حقوق كشورهای مظلوم دفاع می‌كنیم و این شكستی برای آن‌هاست ولی اگر اجازه ندهند، دموكراسی آن‌ها زیر سؤال می‌رود و در هر دو صورت ما موفقیم.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از این مصاحبه خبری در پاسخ به سؤالی در خصوص ایجاد دفتر روابط ایران و آمریكا در ایران و اینكه آمریكا اجازه ایجاد این دفتر را داده است گفت:‌ ما باید اجازه بدهیم نه آمریكایی‌ها. این دفتر اصلاً موضوعیتی ندارد و مهم این است كه اندیشه سلطه‌گری آمریكایی به پایان راه خود رسیده و ناچار از تغییر رفتار است.
وی افزود: اگر آمریكا تغییر رفتار ندهد امواج جهانی آنها را زیر پا له خواهند كرد، لذا باید برای نجات خود تغییر رفتار دهند. و یكی از این تغییر رفتارها در خصوص ایران است چرا كه ایران یك قطب اصلی تأثیرگذار سیاسی و فرهنگی در جهان است و تنها ملتی كه برای شرایط امروز جهانی حرفهای نو با مبانی مستحكم و انسانی دارد ملت ایران است و ملتهای دیگر نیز هرچند حرف دارند اما نمی‌توانند آنها را مجتمع كرده و بیان كنند چرا كه بلندگویی در دستشان وجود ندارد.
رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص افتتاح دفتر حافظ منافع آمریكا در ایران خاطرنشان كرد: آمریكایی‌ها در ایران دفتر حافظ منافع دارند كه آن سفارت سوئیس است اما در خصوص ایجاد دفتر حافظ منافع مستقیم آمریكا در ایران آنها حرفی زدند كه خودشان دنبال نكردند و به نظر می‌رسد منتظر تحولات انتخاباتی خود هستند.
احمدی‌نژاد افزود: آنچه مسلم است اینكه در مردم آمریكا یك مطالبه جدی شكل گرفته است كه آن دو وجه دارد یكی از وجوه آن اصلاح رفتار غلط آمریكا با ایران و وجه دیگر توسعه روابط آمریكا با ایران است.
وی با تأكید بر اینكه فشار مردم آمریكا بر روی دولتمردان این كشور برای تغییر رفتار درباره ایران بسیار زیاد است گفت: مردم آمریكا منطق ملت ایران را پذیرفته‌اند.
رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی براینكه موضع ما نسبت به دولت بعدی آمریكا چیست و آیا با روی كارآمدن افراد متفاوت موضع ما تغییر خواهد كرد یا خیر گفت:‌ موضع ما ثابت است چرا كه اصل ما مبنی بر ارتباط بر اساس احترام متقابل و عدالت اصلی ثابت است و فرقی نمی‌كند چه كسی برسر كار بیاید.
احمدی‌نژاد در خصوص اظهارات اوباما مبنی بر اینكه اگر بر سر كار بیاید با ایران مذاكره خواهد كرد اظهار داشت: این سخنان اوباما به این علت است كه او متوجه شده این سخنان رأی می‌آورد چرا كه مطالبه مردم است، لذا آنها كه باهوشتر هستند همراه مردم حرف می‌زنند تا رأی‌شان بالا برود.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینكه سخنان پیشین شما در خصوص تحول در رابطه ایران با آمریكا چه زمانی رخ خواهد داد گفت:‌ تحول اصلی به نظر من اتفاق افتاده است چرا كه بحث دیپلماسی عمومی یعنی ارتباط با مردم آمریكا تا حدود زیادی برقرار شده است.
رئیس جمهور كشورمان اضافه كرد: ملت آمریكا فهمیده است كه دولتمردان این كشور 30 سال به آنها دروغ گفته‌اند لذا بشدت علاقمند به توسعه روابط با ایران هستند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: شكل ظاهری این تحول نیز متناسب با میزان هوشمندی دولتمردان آمریكا سرعتش تنظیم خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال كه شما پیشنهاد مناظره با نامزدهای ریاست جمهوری آمریكا را مطرح می‌كنید و در مقابل اوباما پیشنهاد مذاكره را مطرح می‌كند، در نهایت كدامیك از این روش‌ها دنبال خواهد شد گفت: با گذشت زمان متناسب با شرایط اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد.
رئیس جمهور كشورمان در خصوص عدم حضور رئیس جمهوری آمریكا در هنگام سخنرانی وی در سازمان ملل متحد گفت: این نشاندهنده ادب و رفتار آنها است كه شاید حوصله یا تحمل صحبتهای دیگران را ندارند و این برای ما مهم نیست اما ما از شنیدن دیگران نگرانی نداریم.
احمدی‌نژاد افزود: این اقدام رئیس جمهور آمریكا بازخورد منفی داشت و روزنامه‌های این كشور این حركت را اقدامی منفی و ضعیف توصیف كردند.
وی در پاسخ به این سؤال كه برخی معتقدند حل بسیاری از مسائل سیاست خارجی كشورمان و مسائل اقتصادی در گرو حل‌وفصل مسائل با آمریكا است گفت: این دنیا دنیای مسائل است و در هر مرحله پیشرفت و تكامل مسئله‌ای در همان سطح وجود دارد لذا این گفته درست نیست كه حل مشكلات ما در گرو حل مسائل با آمریكا است.
رئیس جمهور تأكید كرد: آمریكایی‌ها نمی‌توانند خود را اداره كرده و كشور خود را نجات دهند چه برسد به اینكه كشوری دیگری را نجات دهند چه آنكه در كشورهایی كه رفته‌اند كارنامه‌هایشان مشخص است و به عنوان نمونه در آسیای شرقی با یك مبادله بانكی همه ثروت مردم این كشور را با خود بردند و الآن نیز معلوم شده است كه اینها نمی‌توانند خود را اداره كنند.
احمدی‌نژاد تأكید كرد: ملتی موفق است كه متكی بر توانمندی خود حركت كند البته تعامل و تبادل سازنده نیز داشته باشد.
وی یادآور شد: تعامل و تبادل سازنده با سایر كشورها اصل نیست بلكه مكمل است و اصل حركت و اراده خود مردم است كه ماندگار است.

*منحنی تورم در كشور سرازیری است

رئیس جمهور در خصوص مسائل اقتصادی و تورم خاطرنشان كرد: در 6 ماهه اخیر رشد نقدینگی در كشور صفر و در بعضی مقاطع منفی بوده است اما تورم نیز داشته‌ایم.
وی با بیان اینكه تورم علت‌های دیگری هم دارد گفت: اقتصاد نیازمند نقدینگی است و مهم این است كه این نقدینگی در كجاها حركت كند چرا كه اگر این نقدینگی درست بچرخد، مفید خواهد بود.
رئیس جمهور با بیان اینكه نقدینگی در كشور ما به نسبت به رشد اقتصادی بالا نیست خاطرنشان كرد: با این وجود شبكه مدیریت و تنظیم نقدینگی ما دچار نقش اساسی است كه یكی از محورهای تحول اقتصادی رفع این نقص‌ها است.
احمدی‌نژاد افزود: مأموریت‌های كه در نظام پولی تعریف شده بود به درد اقتصادی كه می‌خواست رشد 7، 8 و یا 9 درصدی داشته باشد نمی‌خورد چرا كه مأموریت‌های كلی بود.
وی با اشاره به اینكه یك بخش تورم ساختاری و بخش دیگر وارداتی است ادامه داد: در همین 6 ماهه اخیر به لحاظ وزنی واردات كشورمان 11 درصد كاهش داشت اما به لحاظ ارزشی 28 درصد افزایش داشته است چرا كه قیمتها در دنیا بالا رفته است و این به داخل كشور منتقل می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینكه بخشی از تورم نیز مربوط به شبكه تنظیم نقدینگی است گفت: نباید رقم سنگینی دست عده‌ای برود و آنها به موقع پرداخت نكنند.
احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال كه این گردن‌ كلفت‌های اقتصادی چه كسانی هستند و آیا نام آنها گفته خواهد شد یا خیر اظهار داشت: تصمیم گرفته شده است كه به آنهایی كه مبالغ كلان می‌گیرند و پرداخت نمی‌كنند ابلاغ شده و برای پرداخت بدهی زمان داده شود و اگر این بازپرداخت صورت نگرفت، از آن‌ها شكایت شده و این شكایت در روزنامه‌ها چاپ شود.
وی در پاسخ به این سوال كه این افراد حقیقی هستند یا حقوقی؟ گفت:‌ عمده آن‌هایی كه مشكل دارند، حقیقی هستند، البته برخی از حقوقی‌ها، ماهیتشان حقیقی است چه آنكه مثلا خانواده‌ای شركتی تأسیس می‌كند و اعضای خانواده رئیس و معاون و ... این شركت می‌شوند.
رئیس جمهور با بیان اینكه برای حل این مشكل به سنگرهای آخر رسیده‌ایم اظهار داشت: بانكها نیز در این زمینه خوب همكاری می‌‌كنند و با راه‌اندازی بانكداری الكترونیكی كه در حال اتفاق افتادن است بسیاری از این مشكلات كنار خواهد رفت.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به اینكه منحنی تورم در كشور یك منحنی سرازیری است گفت: قیمت مسكن به عنوان یك مسئله عمده در حال حركت رو به پایین است.
وی در پاسخ به این سؤال كه عده‌ای معتقدند كه این ریسك وجود دارد كه طرف عرضه در بحث مسكن دچار مشكل شود گفت: گزارشات می‌گوید كه تولید مسكن رشد دارد و پروانه‌های صادره در این بخش در 6 ماهه اخیر 27 تا 28 درصد نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل رشد داشته است.
رئیس جمهور با بیان اینكه خوشبختانه مشكلات مالی مسكن مهر حل شده است گفت: تا سه چهارسال آینده سالانه یك و نیم میلیون واحد باید در كشور ساخته شود تا هم به نیازهای انباشته شده و هم به نیازهای جدید پاسخ داده شود.
احمدی‌نژاد گفت: كار احداث مسكن در روستاها بسیار خوب جلو رفته و نزدیك 500 هزار واحد مسكونی در همین دولت ساخته شده و 300 هزار واحد مسكونی در دست ساخت است اما فشار در شهرهای بزرگ بود كه خوشبختانه قیمت در حال پایین‌ آمدن است.
وی باتأكید براینكه ما به دنبال آسیب‌ دیدن سرمایه‌گذاری در بخش مسكن نیستیم گفت: می‌خواهیم مشكل سوداگری در بخش مسكن را حل كنیم لذا به بخش بادكنكی مسكن فشار می‌آوریم. ولی انتظار نداریم كه قیمت مسكن به یكباره پایین بیاید چون در بخشهای دیگر به مشكل برمی‌خوریم.

* میزان ذخیره ارزی كشورمان در طول تاریخ بی‌سابقه است

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ذخایر ارزی كشورمان گفت: ذخایر ارزی كشور بسیار بالا و در تاریخ كشورمان بی‌سابقه است و ما برای چند سال آینده حتی اگر هیچ فروش نفت نداشته باشیم ذخیره ارزی داریم.
رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال كه آیا با توجه به ابهاماتی كه مطرح می‌شود امكان این وجود دارد كه در آینده نزدیك گزارشی از حساب ذخیره ارزی به مردم داده شود؟ گفت:‌ در این موضوع ابهامی وجود ندارد و برخوردهایی كه صورت می‌گیرد متأسفانه سیاسی است. كسانی هستند كه مسئول بوده‌اند و می‌دانند كه با چه دقتی از این ذخایر مراقبت می‌شود و چه سلسله مراتبی برای برداشت از ذخایر ارزی وجود دارد.
احمدی‌نژاد تأكید كرد:‌آنها می‌دانند كه ما نمی‌توانیم هیچ‌وقت عدد ذخیره ارزی را اعلام كنیم چرا كه جزو اصرار یك كشور است لذا بازی‌هایی كه صورت می‌گیرد بازی‌های سیاسی است.
وی افزود: هیچ كسی به جز از راه مصوبه قانونی نمی‌تواند یك دلار و حتی یك تومان از حساب ذخیره ارزی برداشت كند و مصوبات قانونی نیز اعلام می‌شود.

*طرح تحول اقتصادی نباید با مسئله انتخابات گره بخورد

احمدی نژاد در خصوص تأثیرات لطمه خوردن اقتصاد جهانی بر اقتصاد كشورمان و تدابیر دولت در این موضوع، گفت: امروز سه‌شنبه بحث مفصلی در شورای راهبردی اقتصادی دولت در این باره انجام شد و در 4 بخش كمیته‌هایی در این زمینه مأمور شدند تا اقداماتی را انجام دهند.
وی افزود: البته با توجه به اینكه حجم معاملات كشورمان به نسبت اقتصادمان بالا نیست، آسیب‌هایمان نیز در این موضوع كمتر و مانند گلستانی در وسط آتش است.
رئیس‌جمهور كشورمان با بیان اینكه یكی از وظایف كمیته‌های یاد شده، صیانت از ذخایر ارزی كشورمان است،‌ گفت: از دیگر وظایف كمیته‌های مذكور این است كه امكاناتی فراهم شود تا زندگی و دارایی‌های ایرانیان خارج از كشور آسیب نبیند و آن‌ها بتوانند منابعشان را به ایران بیاورند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: همچنین ما به دنبال راه‌هایی جدا از نظام اقتصادی فعلی جهان هستیم تا با دیگران بحث كنیم چرا كه نظام مالی و اقتصادی فعلی در حال زمین خوردن است و روال زمین‌خوردن آن آغاز شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشكر از مردم و بدنه و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به دلیل همكاری در طرح تحول اقتصادی،‌اظهار داشت: هر چه قدر این طرح را زودتر اجرا كنیم بهتر است. برخی در این باره نگرانی دارند اما جای نگرانی وجود ندارد چرا كه ما باید از این جوی بگذریم و اگر دستهایمان را به هم داده و با هم از آن پرش كنیم، با نشاط عبور خواهیم كرد و آْسیب نمی‌بینیم.

*اسامی گردن‌كلفت‌های اقتصادی را در روزنامه‌ها منتشر می‌كنیم

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال كه آیا باید ثبات داشته باشیم گفت: ثبات در برنامه لازم است و هر فردی كه آمد باید همان برنامه را جلو ببرد و برنامه مهمتر از سیستم است و ما چون به برنامه‌ای عمل می‌كنیم می‌توانیم افراد را ارزیابی كنیم در حوزه اجرای تغییرات سیستمی كمتر است و تصمیمی كه توسط دولت گرفته می‌شود و همخوانی با افراد ندارد دولت را با مشكل مواجه می‌كند.
وی با اشاره به طرح بنگاههای زودبازده در دولت نهم و انتقادات مطرح شده نسبت به این طرح گفت: هیچ اقتصاددانی نیست كه در شرایط فعلی كه نرخ بیكاری بالا است بنگاههای زودبازده را به عنوان یك كار عالمانه به رسمیت نشناسد و این بنگاهها پركننده بسیاری از خلاء‌ها هستند.
رئیس جمهور در ادامه افزود: كشورهایی كه می‌خواهند جهش اقتصادی داشته باشند و اقتصاد را در مناطق گوناگون توزیع كنند نیاز به ابزاری همچون بنگاههای زودبازده دارند و تفاوت بنگاههای زودباده در كشورهای بزرگ و ایران این است كه در كشورهای بزرگ برای تأسیس بنگاهها سرمایه‌های بسیاری مصرف می‌شود اما در ایران از امكانات موجود برای تأسیس بنگاه‌ها استفاده شده است.
احمدی‌نژاد به انحراف 4/1 درصدی بنگاههای زودبازده اشاره كرد و افزود: این میزان انحراف بسیار خوب است و حاصل عملكرد درست دستگاه‌ها و بدنه بانكی كشور است و انحراف 8/37 درصدی یك عدد اولیه بود كه علت اعلام آن را نمی‌دانم.
وی با اشاره به اینكه برخی با انگیزه‌های مختلف به تخریب دولت و دستآوردهای آن می‌پردازند گفت: امروز عده‌ای با انگیزه‌های مختلف همه فضاها را آلوده می‌كنند و مدام حرفهای خود را نیز تكرار می‌كنند و به دولت تهمت می‌زنند كه ذخیره ارزی را جارو كرده است، درحالی كه هیچ دولتی میزان ذخیره ارزی خود را اعلام نمی‌كند و این افراد می‌خواهند همه چیز را لجن‌مال، سیاه و منفی جلو دهند به همین خاطر بنگاه‌های زودبازده را زیرسؤال می‌برند در حالی كه ما به طور مستند اسامی افرادی را كه به سركار رفته‌اند داریم.
رئیس جمهور در ادامه خطاب به این افراد اظهار داشت: برخی با بیان این حرفها و زدن تهمت‌های مختلف به دولت در بحث بنگاههای زودبازده اسم‌های دیگری را مطرح می‌كنند تا متخلفان اصلی را پنهان كنند كه در دمكراسی آنها این رفتارها درست است و تهمت و توهین به دولت را برای رسیدن به قدرت قبول دارند و ما نیز وقتی برای پاسخگویی به این حرفها نداریم.
احمدی‌نژاد با بیان اینكه ما در حال پاكسازی ریشه‌ای متخلفان بزرگ هستیم اظهار داشت: آنها تلاش می‌كنند تا بر سر افراد متخلفی كه با قدرت ارتباط دارند سرپوش بگذارند و ما به افرادی كه معوقه‌های بالایی دریافت كرده‌اند نامه نوشته‌ایم و اگر این معوقه‌ها را پس ندهند اسامی آنها را در روزنامه‌ها منتشر می‌كنیم.
وی با اشاره به اینكه در دولت نهم 1500 بنگاه زودبازده تشكیل شده است گفت: آنهایی كه بنگاههای زودبازده را زیر سؤال می‌برند با بیان اسامی دیگری می‌خواهند مبارزه با گردن كلفت‌ها را منحرف كنند اما بدانند كه ما با استحكام جلو می‌رویم و می‌دانیم چه افرادی وام گرفته‌اند و حتی ریالی از آن را در بخش تولید هزینه نكردند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مالیات بر ارزش افزوده اشاره كرد و اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم با اجرای این قانون بر مردم فشار وارد شود و از مجلس هم خواسته‌ایم كه در این راستا میزان این مالیات را پایین قرار دهد و انشاالله با همین 3 درصد كشور را آباد می‌كنیم.
احمدی‌نژاد در مورد طرح تحول اقتصادی نیز گفت: استقبال از این طرح بسیار بالا است و 63 میلیون نفر فرم تغییر و تحول اقتصادی را پر كرده‌اند و بزرگترین رفراندوم اقتصادی تاریخ اجرا شد و مردم با این طرح همراهی دارند و دوست دارند كشورشان به خوبی پیشرفت كند و به همین خاطر از مردم تشكر می‌كنم.
وی همچنین در مورد طرح اصلاح یارانه‌ها در طرح تحول اقتصادی گفت: اصل اصلاح یارانه‌ها را هیچكس نفی نكرده است و همه صاحب‌نظران اقتصادی در كنار مردم معتقد به درست بودن آن هستند.
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: تورم امروز كشور به خاطر رشد قیمت پایدار است و یكی از عوامل پایداری تورم مشكلات ساختاری است و اگر هزینه‌های دولت از محل فروش نفت تأمین نشود ریشه تورم زده خواهد شد.
احمدی‌نژاد افزود: برای هدفمند كردن یارانه‌ها همه مدل‌های جهان امروز را بررسی كرده‌ایم و به دلیل ناكارآمد بودن این مدل‌ها‌ مدل جدیدی را ارائه كرده‌ایم كه این مدل عددی است كه به رفتار اجتماعی ارتباط دارد و اگر ارتباط بین مردم و مدیران خوب باشد این عدد و جهش صفر است و اگر این ارتباط بین مردم و مدیران وجود نداشته باشد این عدد و جهش بسیار بالا است اما مردم ما نشان دادند كه پای این جریان ایستاده‌اند.
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر فرم اقتصادی 40 میلیون نفر از مردم در مركز آمار ایران بررسی شده است گفت: با پایان بررسی فرم‌های اقتصادی مردم 53 الی 60 میلیون نفر از مردم یارانه دریافت می‌كنند كه به نسبت جمعیت و همچنین دهك‌های پایین هر نفر 45 تا 70 هزار تومان یارانه دریافت می‌كنند كه به دهك‌های پایین روستاهای محروم به هر نفر 60 تا 70 هزار تومان و به سه دهك دوم 45 تا 50 هزار تومان یارانه داده می‌شود.
رئیس جمهور افزود: با بررسی‌های صورت گرفته دریافته‌ایم كه فرم‌های اطلاعات اقتصادی توسط مردم با دقت و صحت پر شده است و این حرف كه دولت اطلاعات اقتصادی مردم را گرفته است تا اموال آن‌ها را بگیرد، دروغ بزرگی است.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قطعنامه‌ 1835 در شورای امنیت گفت: تصویب اینگونه قطعنامه‌ها تنها دست‌وپا زدن نظام سلطه غربی برای نجات دادن خودشان است و آنها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت ایران به كار گرفته‌اند اما امروز تحریم‌های صادر شده برعلیه ایران هیچ تأثیری نداشته و ایران از این تحریم‌ها عبور كرده و شورای امنیت نمی‌تواند با این كارها از مشكلات خود نجات پیدا كند.
وی با بیان اینكه اگر قطعنامه دیگری برعلیه ایران تصویب شود تأثیری بر روند حوادث موجود ندارد گفت: شورای امنیت و كشورهای غربی تندترین قطعنامه‌های خود را صادر كردند اما هیچ تأثیری نداشته و دنیا امروزه از این مرحله گذشته است.
رئیس جمهور با اشاره به اینكه ما هیچ مسئله‌ای پشت پرده نداریم گفت: ما بر مبنای عدالت و قانون عمل می‌كنیم و اهل گفتگو و در رفتارهای خود صادق هستیم و اگر مانند شما(كشورهای غربی) مسائل پشت پرده‌ای داشتیم مثل شما دورغ می‌گفتیم اما معتقدیم دنیا بر مبنای صداقت و عدالت رفتار كند و امروز هژمونی غرب شكسته شده است.
احمدی‌نژاد در پایان این قسمت از سخنان خود با بیان اینكه نظام مبتنی بر غیرحق ماندگار نیست گفت: بحران اقتصادی امروز آمریكا ناشی از ظلم تاریخی دولت این كشور بر جهان است.