لندن شاهد اعتراض گسترده تظاهرکنندگان مقابل ساختمان پخش بی‌بی‌سی بود...

 

همشهری‌آنلاین:لندن شاهد اعتراض گسترده تظاهرکنندگان مقابل ساختمان پخش بی بی سی بود.

تظاهرکنندگان مقابل ساختمان بی بی سی عروسک‌ها را به یاد نوزادان غزه کفن پوش کردند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، تظاهرکنندگان معترض به تصمیم جنجالی شبکه بی بی سی به منظور پخش نکردن درخواست کمک برای مردم غزه، به یاد نوزادان و کودکان غزه عروسکها را مقابل ساختمان بی بی سی کفن پوش کردند.

آنجلا کوپه خبرنگار اسکای نیوز در گزارشی درباره اعتراض مردم لندن به تصمیم بی بی سی به پخش نکردن درخواست کمک برای مردم غزه، گفت: عروسک‌هایی که کفن‌های سفید به دور آنها پیچیده شده بود در روی پله‌های ساختمان بی بی سی کنار هم گذاشته شدند.  

هدف از کفن پوش کردن عروسک‌های خون آلود گرامی داشتن یاد صدها نوزاد و کودکی است که در غزه کشته شدند.  

سازماندهندگان این تظاهرات همچنین می‌خواهد یاد هزاران کودکی را گرامی بدارند که برای زنده ماندن نیازمند کمکهای بین‌المللی هستند. 
تظاهرکنندگان در لندن در مقابل ساختمان شبکه بی بی سی به پرتاب کردن لنگه کفش‌ها اقدام کردند. آنان از تصمیم بی بی سی برای پخش نکردن درخواست جمع آوری کمک برای مردم غزه عصبانی بودند. 

با نگاهی به سوابق و اقدامات کمیته فوریت‌های فجایع می‌توان اهمیت این سازمان امدادی را دریافت. این سازمان امدادی در طوفان نارگیس در میانمار نوزده میلیون و دویست هزار پوند کمک مالی جمع آوری کرد. 

این سازمان همچنین برای آوارگان دارفور و و چاد نیز سیزده میلیون و ششصد هزار پوند جمع آوری کرد. در سونامی سال دو هزار و چهار هم این سازمان خیریه توانست سیصد و نود میلیون پوند کمک مالی جمع آوری کند. 

این گزارش می‌افزاید، امروز در غزه مدارس برای نخستین بار از زمان آغاز نبرد علیه غزه بازگشایی شدند. اوضاع در غزه هنوز بسیار ناامیدانه است. امدادگران و پزشکان می‌گویند برای درمان کردن زخمی‌ها و نجات جان نوزادان نیاز فوری به کمک دارند. براساس برآوردها، برای امدادرسانی و بازسازی غزه دو میلیارد دلار پول نیاز است.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news