خبرگزاری فرانسه با اشاره به راهپيمايی مردم ايران در سالروز پيروزی انقلاب اسلامی نوشت كه شركت كنندگان در اين راهپيمايی يك‌صدا فرياد "مرگ بر آمريكا " و "مرگ بر اسرائيل " سر دادند.
  
خبرگزاری فرانسه با اشاره به راهپیمایی میلیونی مردم ایران در سی‌امین سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران نوشت كه شركت كنندگان در این راهپیمایی پرچم‌هایی را در دست داشتند كه روی آنها "مرگ بر آمریكا " و " مرگ بر اسرائیل " نوشته شده بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت كه تظاهرات كنندگان از مسیرهای هشت‌گانه تظاهرات به میدان آزادی رفتند كه در آنجا محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور ایران برای تظاهرات‌كنندگان به ایران سخنرانی پرداخت.

بنابر این گزارش، تلویزیون ایران نیز راهپیمایی‌های مشابهی را در نقاط مختلف كشور به نمایش گذاشته است.

خبرگزاری فرانسه در عین حال حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه را كم‌رنگ جلوه داد و اعلام كرد كه "دهها هزار نفر " در این راهپیمایی شركت كردند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به نمایش گذاشتن ماكت ماهواره امید و موشك ماهواره‌بر آن اشاره كرد و نوشت در پلاكاردی كه در نزدیكی این ماكت نصب شده بود، نوشته شده است كه این یك موفقیت و پیشرفت بزرگ در عرصه علم و فن‌آوری به شمار می‌رود.

راهپیمایی شكوهمند یوم‌الله 22 بهمن، از ساعت 9:30 صبح امروز به صورت همزمان در تهران و شهرهای مختلف كشورمان با حضور اقشار مختلف مردم ایران آغاز شد.

حضور بیش از 1200 خبرنگار خارجی و داخلی در میان راهپیمایان تهران بزرگ چشم‌گیر بود، آنها حضور باشكوه ملت ایران در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را ثبت كردند.

مردم علاوه بر جشن پیروزی انقلاب، با در دست داشتن تصاویر امام، رهبری و رئیس‌جمهور و سردادن فریاد الله اكبر و شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ براسرائیل، در حال نمایش انزجار خود از استكبار جهانی و دشمنان مردم و انقلاب ایران هستند.

در كنار اقشار مختلف مردم ایران، شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و تعداد قابل توجهی از مسئولان كشورمان نیز در راهپیمایی تهران بزرگ حضور یافته‌اند و قرار است رئیس‌جمهور، رئیس‌قوه قضائیه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سیل راهپیمایان تهران بزرگ حضور یابند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com