تروریست هایی که به مجلس حمله کردند
نمایندگان کرد مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی هفته گذشته تهران تاکید کردند که جریان تکفیری داعش به هیچ قوم و مذهب و ملیتی تعلق ندارد؛ بلکه همه اقوام،‌ مذاهب و ادیان در مقابل این پدیده شوم قرار گرفته‌اند.

نمایندگان کرد مجلس: جریان تکفیری داعش به هیچ قوم و مذهب و ملیتی تعلق ندارد

در بیانیه نمایندگان کرد مجلس شورای اسلامی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

این بار دست جانیان داعش، حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی را نشانه رفت و از خدا بی خبران داعش تعدادی از هموطنان عزیز ما را به شهادت رساندند و تعدادی را نیز مجروح کردند. ضمن تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه و آرزوی شفای عاجل مجروحین، ما نمایندگان کرد مجلس شورای اسلامی این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم کرده و انتظار داریم این حمله کور با یک اقدام هوشمندانه پاسخ داده شود.

جریان تکفیری داعش به هیچ قوم و مذهب و ملیتی تعلق ندارد و فصل مشترک جریان انحرافی داعش «جنایت و وحشی‌گری» است و امروزه همه اقوام و مذاهب و ادیان در مقابل این پدیده شوم قرار گرفته‌اند و ما کردها در صف اول مبارزه و برخورد با این جریان انحرافی و دست نشانده قرار داریم. کردها در عراق و سوریه نیز بیشترین شهدا را در مبارزه با داعش تقدیم بشریت کردند.

بدینوسیله ضمن اعلام انزجار از این جریان ضد بشری و محکوم کردن این اقدام تروریستی، ما نمایندگان کرد مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل خود را جهت برخورد با این جریان مخوف اعلام داشته و برای حراست از امنیت این کشور و رفاه این ملت خود را آماده هر نوع جان فشانی می‌دانیم.»

photo_2017-06-12_12-39-03.jpg

 

پزشکیان: مجلس با قدرت ایستاد، برای شهادت آماده بودیم

نادر قاضی پور در تذکری خطاب به پزشکیان که روز چهارشنبه هفته گذشته ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت گفت: وقتی هنگام سخنان حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر ، نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند برخی رسانه‌ها از صحبت‌های شما شیطنت کردند. وی افزود: ما هم از شما و هم از نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات تشکر می‌کنیم.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: روز چهارشنبه که حادثه تروریستی در مجلس اتفاق افتاد آقای حاجی دلیگانی قصد داشت درخصوص معدن زمستان یورت آزاد شهر صحبت کند اما شروع کرد به گفتن مرگ برآمریکا، ما هم گفتیم چه ربطی به معدن دارد .

وی اظهار کرد: برای این که نگذاریم جلسه از حالت عادی خارج شود جلسه را با قدرت اداره کردیم، در حالی داعشی‌ها کنار ما با مسلسل و نارنجک و چیزهایی که به همراه داشتند ، مشغول بودند، اما مجلس با قدرت ایستاد و کار کرد.

نایب رییس مجلس تصریح کرد: متاسفانه یکسری از سایت‌ها و رسانه‌ها که انسان برای آن ها تاسف می خورد ، رفتند و گفتند فلانی گفته داعش چه ربطی به آمریکا دارد.

پزشکیان در ادامه بیان کرد: بحث دیگری هم که مطرح کردند این بود که فلانی با مدافعین حرم مخالف است، در قرآن آیه‌ای داریم که می گوید شیطان به کسانی نازل می‌شود که دروغ و نفاق را در جامعه اشاعه می دهند، آن هایی آمریکایی هستند که این کارها را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: مجلس با قدرت ایستاد و ابهت و جسارت خود را نشان داد، ما آماده برای شهادت بودیم و از شهادت نمی‌ترسیم. مدافعین حرم ما اگر نبودند الان داعشی‌ها در تمام نقاط کشور فاجعه به پا می‌کردند، ما مدافعین و پاسدارانی که حفاظت کرده و اجازه ندادند این‌ها بیایند را ارج می نهیم.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir