باب رفع کدورت‌ها درباره کروبی و موسوی مفتوح است
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در مراحل پایانی تهیه و این فرآیند خیلی خوب در حال انجام است، گفت: تعداد زنان کابینه کم نمی‌شود.

 تعداد زنان کابینه کم نمی شود

محمدباقر نوبخت در آخرین نشست خبری خود در دولت یازدهم با اشاره به اینکه رئیس جمهور نظرات مختلف در مورد کابینه را شنیده و خود تصمیم نهایی را می‌گیرد، اظهار کرد: رئیس جمهور نسبت به مطالبات مردم متعهد بوده و از بهترین‌ها، ‌هماهنگ‌ترین‌ها و مناسب‌ترین چهره‌ها دعوت می کند. ملاحظات و فاکتورهای مختلف در گزینش وزرا توسط رئیس جمهور لحاظ می‌شود که قابل درک است.

وی درباره استفاده از زنان در کابینه خاطر نشان کرد: همکاری با دولت را فقط در وزارتخانه‌ها محدود نکنیم. اگر برای همکاری در کابینه وزیر زنی معرفی نشود، این به معنای عدم استفاده از ظرفیت زنان نیست. زنان همچنان نقش ارزشمندی در دولت دوازدهم ایفا می‌کنند. رئیس جمهور هم اصلا اعتقادی ندارد که نباید از ظرفیت و توانایی زنان استفاده نشود. البته ظلم به زنان و جوانان است که فکر کنیم از آنها فقط باید در پست وزارت یا معاون وزیر استفاده شود.

نوبخت ادامه داد: در خرداد و تیر ماه در سازمان برنامه و بودجه 3 زن مسئولیت‌های قابل توجهی یعنی ریاست سازمان برنامه و بودجه البرز،‌ ریاست مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه و ریاست امور فناآوری‌های این سازمان را بر عهده گرفته‌اند. معاون پشتیبانی سازمان هم یک خانم است. در سطوح مختلف از ظرفیت زنان برای مشارکت در مدیریت کشور به نحو شایسته استفاده می‌شود و تعداد زنان کابینه کم نخواهد شد.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور از فعالیت‌های توییتری حامیان دولت درباره کابینه اطلاعی دارد؟ تصریح کرد: درباره چینش کابینه و فضا سازی در جهت تکریم یا تخریب چهره‌ها باید بگویم که رئیس جمهور بسیار زیرک است و همه این موارد را می‌فهمد و آدم شجاعی در بیان نظر و تصمیم‌گیری است جو گیر نمی شود و البته نظرات مختلف را می‌شنود و خودخواه نیست.روحانی به جای اینکه خود را پاسخگوی مطالبات برخی جریان‌های سیاسی بداند، خود را پاسخگوی مطالبات مردم می‌داند،‌البته تلاش‌ها و خدمات جریان‌های سیاسی را فراموش نکرده و به آن احترام می‌گذارد و آنها را در نظر می‌گیرد.

وی همچنین درباره تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه و جایگزینی یک مرد به جای معصومه  ابتکار اظهار کرد: دولت برنامه‌ای برای تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه ندارد و قرار هم نیست مدیریت را به صورت جنسیتی ببینیم،‌ بلکه ملاک توانایی افراد است و اگر کسی هم به جای خانم ابتکار بیاید بدین معنا نیست که او شایستگی لازم را نداشته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره پیگیری وضعیت سلامت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در هفت هشت روز اخیر جلسه ای در شورای عالی امنیت نداشتیم. موضوع جلسه پیشین این شورا هم در مورد این مساله‌ای که شما اشاره کردید نبوده است. ضمن آرزوی سلامتی برای این عزیزان امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش آید که دغدغه‌ای برای خانواده‌ آنها و مردم پیش نیاید. باید برای دفاع از منافع ملی و برقراری آرامش در جامعه تلاش کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده شخصا پیگیر مساله درمان کروبی است و از طرف دولت ماموریتی ندارد، گفت: وزیر بهداشت پزشک آزاد نیست بلکه عضو کابینه است و اگر اقدامی در این زمینه انجام می دهد در راستای ایفای تعهدات خود است. ما موظفیم که برای هر شهروندی که کسالت داشته باشد اقدام کنیم چه برسد به این افراد که ما خود را مسئول سلامتی آنها می دانیم. در این رابطه با وزیر بهداشت صحبت می‌کنیم و ان‌شاءالله سلامتی عاجل برای این شخصیت‌ها ایجاد و کدورت‌ها رفع شود. باب مفتوح است و رهبری هم هیچ چیزی را غیر قابل حل نداسته‌اند.

نوبخت درباره گزارش دیوان محاسبات از تخلفات احمدی‌نژاد اظهار کرد: عدد و رقم این تخلفات را دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده که عدد 7 – 8 هزار میلیارد عدد بسیار بالایی است. ما تاکنون تلاش نکرده ایم عدد و ارقام را منعکس کنیم تا مسیر قانونی طی شود. الان هم مطرح شده که احکام قطعی در این باره صادر شده که ان‌شاء‌الله این احکام اجرا شود، زیرا از این بابت خسارت بسیار سنگینی به کشور وارد شده و مردم هم احساس می‌کنند در رابطه با منافع ملی حساس باشند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد. من چقدر متاسفم سوالاتی درباره سلامتی بعضی عزیزان مطرح شد این‌ها همه محصول آن دوره است. آن دولت باید به این مسائل پاسخ دهد که چه شرایطی برای کشور ایجاد کرده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir