رصد 400 نقطه تهران در طرح زوج و فرد از در منازل/ برخورد با بیش از 44 هزار خودروی متخلف
معاون هماهنگ کننده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از استقرار ماموران پلیس در 400 نقطه از شهر تهران به منظور برخورد با خودروهای آلاینده و پلاک غیرمجاز خبر داد  

اجرای مصوبه طرح زوج و فرد از در منازل

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، با اشاره به اجرای مصوبه طرح زوج و فرد از در منازل اظهار کرد: با مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران طی دیروز و امروز طرح زوج و فرد از در منازل به مرحله اجرا در آمده، بر این اساس پلیس با خودروهایی که از ساعت 6:30 صبح تا 19 در سطح معابر تردد کرده و رقم آخر سمت راست پلاک‌شان با روزهای زوج یا فرد آن روز هماهنگ نباشد برخورد کرده و این خودروها 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اجرای این طرح طبق مصوبه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران انجام می‌شود خاطرنشان کرد: دیروز ماموران پلیس 30 هزار دستگاه خودرو را که به شکل غیرمجاز در سطح شهر تردد کرده و پلاک‌شان با همان روز مشابهت نداشت اعمال قانون کردند و صبح امروز تا کنون نیز بیش از 14 هزار دستگاه خودرو اعمال قانون شده است.

وی درباره برخورد پلیس با این خودروها نیز اظهار کرد: این خودروها برای بار اول متوقف و پس از اعمال قانون از آنان خواسته می‌شود تا به مبدأ خود بازگردند اما در صورتیکه مجددا این خودروها در سطح شهر تردد کرده و ماموران پلیس آنان را رویت کنند به ازای هر ساعت جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه تنها خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک می‌توانند بدون توجه به رقم آخر سمت راست پلاک‌شان در شهر تردد کنند، گفت: اجرای این طرح در روزهای آینده منوط به مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در شرایط اضطرار است.

مخدوش کردن پلاک جرم است

موسوی پور با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک جرم محسوب می‌شود، گفت: ممکن است تعداد معدودی از رانندگان با تغییر در رقم آخر سمت راست پلاک‌شان قصد تردد در شهر را داشته باشند که این اقدام علاوه بر اینکه مشمول جریمه می‌شود جرم است و برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و او به دادسرا اعزام خواهد شد ضمن اینکه خودرو نیز به پارکینگ منتقل خواهد شد.

برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده

موسوی پور همچنین از برخورد پلیس با خودروهای دودزا و آلاینده خبر داد و افزود: علاوه بر اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و نظارت پلیس، ماموران ما با خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی نیز برخورد می‌کنند و بر این اساس حتی اگر خودرویی دارای معاینه فنی باشد اما ایجاد آلایندگی و تولید دود کند با آن برخورد خواهد شد.

فک پلاک بیش از 5000 خودروی آلاینده و دودزا از ابتدای امسال تا کنون

وی همچنین با بیان اینکه خودروهای آلاینده و دودزا فک پلاک شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت خواهند کرد، گفت: خودروهایی که پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت کرده باشند، اجازه کار و مسافربری در شهر نداشته و باید ظرف مدت معین به تعمیرگاه بروند. در غیراینصورت توقیف شده و به پارکینگ منتقل می‌شوند.|

وی درباره اینکه تا کنون چه تعداد خودرو فک پلاک شده است به ایسنا گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 5000 خودروی آلاینده و دودزا فک پلاک شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت کرده‌اند.

تردد کامیون‌ها تا ساعت 24 چهارشنبه ممنوع است

وی با بیان اینکه تردد کامیون‌ها برابر مصوبه کمیته اضطرار تا ساعت 24 روز چهارشنبه در تمامی معابر تهران ممنوع است، گفت: اگر کامیونی بر خلاف این مصوبه در سطح شهر تردد کند پلیس اقدام به اعمال قانون آنها خواهد کرد. البته کامیون حمل مواد سوختی و جمع‌آوری زباله مستثنی هستند.

وی در پایان از شهروندان خواست از تردد با خودروهای تک سرنشین پرهیز کرده ودر این مدت که هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار دارد از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir