اعتراض به تغییرنام خیابان کارگر و بلوار کشاورز
عضو شورای شهر تهران، ری تجریش گفت: تغییرنام خیابان کارگر، بلوار کشاورز و پارک لاله با اعتراض مواجه شد و قرار بر این شد که بر اساس سیاست‌های کلی کمیسیون نامگذاری، نام‌های موجود تغییر پیدا نکند

نامگذاری یکی از معابر به نام مهندس بازرگان

حسن خلیل آبادی (عضو شورای شهر تهران، ری تجریش) در رابطه با بحث تغییر نام بخشی از خیابان کارگر به نام مرحوم دکتر مصدق بیان داشت: از ابتدای شورای پنجم، مردم این توقع را از اعضا داشتند که حتما اماکن، بزرگراه، خیابان و معبر‌ها را به نام مشاهیر ی که مغفول مانده‌اند، نامگذاری شود و ما متعهد به مکان یابی و اسم گذاری هستیم.

وی افزود: قرار بر این شد که بر اساس سیاست‌های کلی کمیسیون نامگذاری، نام‌های موجود تغییر پیدا نکند و در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که تونل آرش اسفندیار که در مراحل نهایی ساخت و آماده بهره برداری است به نام مرحوم دکتر محمد مصدق نامگذاری شود و این مساله نیز تایید و در کمیسیون فرعی نامگذاری نیز رای آورد.

خلیل آبادی گفت: علاقه مندان دکتر مصدق گفتند نامگذاری تونل آرش اسفندیار به نام دکتر مصدق درشان ایشان نیست و گفتند چرا نام یک خیابان را برای ایشان تعیین نمی‌کنید. چند نام دیگر هم مطرح شد مثل؛ خیابان کشاورز، خیابان کارگر، جاده قدیم تهران کرج و تونل آرش اسفندیار که در فضای مجازی نیز بر این اساس رای گیری صورت گرفت که حتی پارک لاله در این اسامی بوده است.

وی افزود: چون سیاست شورای سیاستگذاری این است که تغییر نام صورت نگیرد به نظر می‌رسد بهترین نام‌‌‌ همان تونل آرش اسفندیار است و تغییر نام خیابان کارگر، بلوار کشاورز و پارک لاله با اعتراض مواجه شده است؛ این مساله در نوبت صحن و دستور کار است تا مشخص شود کدام یک از معابر پیشنهادی در آخر به نام ایشان نامگذاری خواهد شد.

وی تاکید کرد: مرحوم مصدق نسبت به شهدای سی تیر در امامزاده عبدالله شهر ری علاقه زیادی داشت، و دوست داشتند در بین این عزیزان به خاک سپرده شوند؛ اما چون در حصر از دنیا رفتند در‌‌‌ همان احمد آباد و ملک خودشان به خاک سپرده شدند. اگر بتوانیم یک مکان و یادمان را برای ایشان در نظر بگیریم کاری است که مردم و شهدای سی تیر را خوشحال خواهد کرد.

خلیل آبادی تاکید کرد: امیدواریم در رابطه با مرحوم مهندس بازرگان نیز تصمیماتی اخذ شود تا یکی از معابر نیز به نام ایشان نامگذاری شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir