جزئیات جدید از سقوط هواپیمای اندونزیایی
مسئولان سازمان ملی امداد و نجات اندونزی اعلام کردند که هنوز آمار قربانیان احتمالی سقوط هواپیمای مسافربری شرکت «لیون ایر» در آب‌های سواحل شرقی مشخص نیست و بررسی ها در این زمینه آغاز شده است

سقوط هواپیمای اندونزیایی

مسئولان سازمان ملی امداد و نجات اندونزی اعلام کردند که هنوز آمار قربانیان احتمالی سقوط هواپیمای مسافربری شرکت «لیون ایر» در آب‌های سواحل شرقی مشخص نیست و بررسی ها در این زمینه آغاز شده است.

هواپیمای مسافربری بوئینگ مدل 737 بامداد دوشنبه پس از بلند شدن از فرودگاه جاکارتا دقایقی بعد در آبهای این کشور سقوط کرده است.

تارنمای بوئینگ در گزارشی اعلام کرد که ظرفیت این مدل هواپیما 210 مسافر است.

قرار بوده این هواپیمای مسافربری از جاکارتا به مرکز ایالت پانکال پینانگ در جزیره بانگا بلیتونگ در شرق این کشور عزیمت کند که در این مسیر دچار سانحه شده است.

تماس این هواپیما دقایقی پس از پرواز با برج مراقبت قطع شد.

طبق گزارش مسئولان این کشور هنوز علت سقوط این هواپیما و تعداد قربانیان احتمالی آن نیز مشخص نیست.

یوسف لطیف سخنگوی سازمان ملی امداد و نجات اندونزی به تلویزیون مترو اندونزی گفت در شرایط کنونی فقط می توان سانحه را تایید کرد و همه مسئولان محلی درحال جمع آوری اطلاعات هستند.

برخی ماهیگیران در آبهای شرق اندونزی اعلام کردند، بقایای هواپیما را در آبهای شرق اندونزی دیده اند.

این هواپیمای مسافربری از سال 2016 دراین کریدور هوایی مشغول به کار بوده است.

اندونزی، مجمع الجزایری وسیع است که مردم آن بشدت برای تردد در جزایر وابسته به سفر هوایی و یادریایی بوده ، اما بسیاری از شرکت های هواپیمایی فعال در این جزایر از امنیت پرواز ضعیفی برخوردار هستند.

در سال 2013، یک فروند هواپیمای مسافربری با شماره پرواز 904 Lion Air در جزیره بالی اندونزی سقوط کرد اما 108 نفر مسافر آن نجات داده شدند. اما هواپیمای دیگر این شرکت که در سال 2004 در حوالی جاکارتا سقوط کرد سبب کشته شدن 25 نفر سرنشین آن شد.

بیشتر بدانید : سقوط هواپیما در مکزیک با 100 سرنشین+ فیلم و عکس


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir