پیش بینی بارش برف پاییزی در ۴ استان
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش برف در ۴ استان کشور بر پیش بینی تمهیدات لازم برای تردد در جاده‌های کوهستانی این استان‌ها تاکید کرد

پیش بینی بارش برف پاییزی در ۴ استان

احد وظیفه با اشاره به بارندگی امروز در سواحل غربی دریای‌خزر، سواحل مرکزی و شرقی، غرب خراسان شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، اظهار کرد: بارش امروز در ارتفاعات تهران، البرز، مازندران و سمنان به شکل برف خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما در استان مازندران از استمرار هوای سرد تا اواسط هفته آینده در این استان و استان‌های گیلان و اردبیل خبر داد و افزود: طی امروز در گیلان و غرب مازندران بارش باران، وزش باد و آبگرفتگی معابر شهری پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید و احتمال گرد و خاک در استان‌های سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان، افزود: امروز در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان ارتفاع موج به حدود یک و نیم تا 2 متر خواهد رسید.

وظیفه با اشاره به بارش برف در روز جمعه بارش در ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران، بیان کرد:‌ توصیه می‌شود برای تردد در جاده های کوهستانی این استان‌ها و کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir