نسل جدید ناوشکن‌های ایرانی در راه است
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نسل جدید ناوشکن‌های ایرانی به زودی رونمایی می‌شود

دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: هنگامی که به پشت سر نگاه می‌کنیم شاهد 40 سال شکوه و عظمت هستیم. آغاز دهه اول انقلاب همراه با تحریم‌، ترور و فشارهای بسیار زیادی همراه بود تا ملت ایران را از همراهی با انقلاب منصرف کنند. زمانی که موفق نشدند یک جنگ نیابتی با چراغ سبز آمریکا و ایادی منطقه‌ای آن به جمهوری اسلامی ایران در حالی تحمیل شد که هنوز ساختارهای دفاعی و اجتماعی کشور به انسجام نرسیده بود.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ انقلاب سیلی محکمی به صورت دشمن زده شد. مقاومت 34 روزه در خرمشهر و عملیات مروارید،  استراتژی دشمن را به هم ریخت.در دوران‌دفاع مقدس 10000 کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کردیم و به سلامت به مقصد رساندیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: دهه دوم انقلاب زیر بار تحریم‌ها گذشت اما روی پای خودمان ایستادیم و تمام تجهیزات مورد نیاز را خودمان ساختیم. با اتکا به ظرفیت‌های ملی عمردهی انقلابی تجهیزات را ادامه دادیم. در حوزه تربیت نیروی انسانی بدون وابستگی عمل کردیم.

وی تصریح کرد: دهه سوم انقلاب با خیز نداجا برای ساخت تجهیزات شروع شد. با ساخت ناوشکن "جماران" و "دماوند" ، ناوهای موشک‌انداز و انواع زیر دریایی به یک‌ نیروی اقیانوسی تبدیل شدیم. در حوزه مقابله با دزدان دریایی تاکنون 58 ناوگروه به خلیج عدن اعزام کردیم، آنقدر در این حوزه خوب عمل کردیم که دنیا ما را مورد تقدیر قرار داد. بارها سازمان بین المللی دریانوردی ناوگروه‌های ما را مورد تقدیر قرار داده است.

دریادار خانزادی گفت: پرچمدار توسعه سواحل مکران شدیم. امروز‌ عرصه جدیدی از قدرت دریایی در این‌ منطقه در حال شکل‌گیری است. در آستانه دهه چهارم انقلاب، شاهد الحاق نسل جدیدی از ناوشکن‌های کلاس موج نداجا به نام "سهند" به نیروی دریایی خواهیم بود ‌ و در آینده هم شاهد الحاق ناوشکن "دنا"، ناوشکن "دماوند" و زیر‌دریایی‌های کلاس متوسط "فاتح" به نداجا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز‌ پرچم‌ شکوه ایران اسلامی بر عرشه ناوشکن‌های تماما ایرانی در احتزاز است، تصریح کرد: نسل جوان انقلاب اکنون انگشتانشان روی ماشه است تا دشمن حتی فکر تجاوز به خود ندهد. ما با مشت محکم ایستاده‌ایم تا پاسخی درد آور برای دشمن باشیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: namehnews.ir