سردار نقدی: شاه هیچ‌کاره بود
سردار نقدی بیان اینکه در ۲۰۰ سال اخیر به استبداد و وابستگی و دخالت بیگانه کشور بسیار افزوده شد و در دوران پهلوی اوج گرفت و در واقع شاه هیچ‌کاره بود و بیگانگان کشور را اداره می کردند، تصریح کرد: فرح پهلوی در کتاب خاطراتش می نویسد وقتی من ملکه شدم تصور می کردم شاه تصمیم گیرنده کشور است، اما بعدها متوجه شدم او هیچ کاره است

سردار نقدی: شاه هیچ‌کاره بود

 سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش پرچمداران بصیرت که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز آزادی، وحدت، همدلی، عزت، کرامت و شرافت ما چهل ساله شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: اغلب انقلاب ها بعد از گذشت مدتی شکست خوردند و آنهایی هم که پیروز شدند خیلی زود از مسیر خارج شدند و نتوانستند دوام بیاورند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب فرانسه در ۱۰ سالگی رهبر آن چه خونریزی هایی را به پا کرد، افزود: انقلاب مشروطه وقتی که پیروز شد در مدت زمان کمی از سفارت انگلستان سر درآورد و پادشاهانی که بعد از مشروطیت روی کار آمدند به مراتب خشن تر از گذشته بودند.

سردار نقدی با بیان اینکه انقلاب ها بسیار زود منحرف شدند و شما انقلاب خود را به چهل سالگی رساندید، گفت: دست کسانی که از انقلاب حمایت کردند و کسانی که از روی صداقت نقد کردند و کمک کردند تا انقلاب رشد کند را باید بوسید.

وی عنوان کرد: حفظ انقلاب سخت‌تر از خود انقلاب است، پس باید چهل سالگی انقلاب را جشن گرفت و از این درس های چهل سال گذشته برای استمرار این انقلاب بهره گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران عنوان کرد: چهل ساله شدن به این معنی است ملت ایران این ظرفیت را دارد که انقلاب را به نهایت برساند و پرچم را به دست منجی عالم بشریت بدهد.

سردار نقدی با بیان اینکه باید از عظمت این انقلاب یاد کنیم چرا که به چند هزار سال استبداد و دیکتاتوری پایان داد، ادامه داد: ملت ایران همواره در برابر ظلم شاهان در حال قیام بوده است و همیشه سرکوب شده و انقلاب اسلامی برای اولین بار این سد را شکست و به استبداد چند هزارساله پایان داد.

وی عنوان کرد: رضاخان زمانی که از کشور خارج شد ۷ میلیارد تومان آن روز در حسابش بود که به پول امروز ۲۰۰ میلیارد دلار می‌شود چون پول نفت کشور را به حساب شخصی خودش می‌ریخت.

سردار نقدی بیان اینکه در ۲۰۰ سال اخیر به استبداد و وابستگی و دخالت بیگانه کشور بسیار افزوده شد و در دوران پهلوی اوج گرفت و در واقع شاه هیچ‌کاره بود و بیگانگان کشور را اداره می کردند، تصریح کرد: فرح پهلوی در کتاب خاطراتش می نویسد وقتی من ملکه شدم تصور می کردم شاه تصمیم گیرنده کشور است، اما بعدها متوجه شدم او هیچ کاره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه تمام نخست وزیرهای شاه را انگلیس و آمریکا نصب کردند، بیان داشت: در کتاب خاطرات علم آمده که شاه یک میلیون دلار می پرداخت که یک شب با ملکه زیبایی انگلیس باشد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۷۰ درصد از مردم ایران در روستا ها زندگی می کردند، عنوان کرد: بیماری های واگیر دار جمعیت زیادی از مردم را می کشت و بهداشتی وجود نداشت؛ نیمی از پزشکانی که در کشور طبابت می کردند از بنگلادش و هند بودند.

سردار نقدی با اشاره به وجود حلبی آبادها در پایتخت کشور عنوان داشت: بیشتر مردم ایران بی‌سواد بودند در حالی که ۶ میلیون بشکه نفت از ایران خارج می‌کردند، اما امروزه ما با ۱.۵ میلیون بشکه نفت کشوری با سه برابر جمعیت آن زمان را اداره می کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاه کشور یک میلیارد دلار پول بیت المال را به انورالسادات هدیه می‌کرد تا با اسرائیل صلح کند، ادامه داد: مادر شاه در خاطراتش می نویسد شاه پیش من آمد و گله کرد که من شاه این مملکتم و ارتش من را به ویتنام بردند برای جنگ و من خبر ندارم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران افزود: امام (ره) در همان سال ها بیانیه دادند که به ما خبر موثق رسده در همدان مردم به خاطر نداشتن خاک زغال ۲۰۰۰ نفر از مردم از سرما یخ زدند و کشوری که رتبه اول در معادن نفت و گاز جهان را دارد.

وی بیان داشت: دشمن درصدد راه اندازی جنگ روانی است مثلا در مواردی که مصرف سوخت در ایران بالاتر از میانگین دنیا است به جای اقرار به در رفاه بودن مردم گفته می شود که مردم ایران در مصرف سوخت اسراف می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: راهی که انتخاب کرده ایم درست است و در این میان باید از تجربه های تلخ گذشته درس گرفته شود.

وی تصریح کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم مشکل اقتصادی است و این ساده ترین مشکل است زیرا کشور ما قبلا با مشکل شاه مواجه بود که اسلحه، رسانه، حزب رستاخیز و اقتصاد کشور را در دست داشت با این حال مردم با دست خالی مقابل او ایستادند و شاه را شکست دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ۱۸۰ کشور دنیا از شاه حمایت می کرد، اما ملت ایران با دست خالی پیروز شد و انقلاب به پیروزی رسید، گفت: کشورهای آمریکا، انگلیس، روس، چین، شوروی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاخه های جاسوسی خود را در ایران راه انداختند و در نهایت منجر به کشته شدن ۱۰۰۰ نفر توسط منافقین و تروریست ها شدند.

وی بیان کرد: در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی وزارت اطلاعات نداشتیم تنها واحد اطلاعات در سپاه راه اندازی شده بود که همه دانشجو بودند با این حال توانستیم افرادی که سه برابر عمر ما کار جاسوسی و زندگی تررویستی داشتند را شکست دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران افزود: در جنگ هم همین گونه بود صدام با ۳۰۰ هواپیمای جنگی وارد جنگ شد و آخر هم ۶۰۰ فروند هواپیمای جنگی مدرن داشت، در ابتدا ۲۹۰۰ تانک و آخر جنگ ۵۵۰۰ تانک داشت، اما کشور ما در طول جنگ تحمیلی تنها با سلاح های غنیمت گرفته شده از ارتش شاه و صدام جنگ را اداره کرد.

وی با بیان اینکه ناوهای آمریکایی به خلیج فارس آمدند و مانع از صادرات نفت ایران شدند بیان کرد: آمریکایی ها ۲۵۰۰ بمب به خارک زدند، ۱۲۰ فروند ناو جنگی نیز به صف کردند تا جلوی صادرات نفت کشور را بگیرند رزمندگان ما با قایق ماهیگیری به جنگ ناوهایی که ۵۰۰۰ نظامی داشتند رفتند و آنان را شکست دادند


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com