جزئیات طرح ناسا برای سفر به ماه اعلام شد
براساس طرح ناسا، فضانوردان ۲۰۲۴ میلادی به ماه می روند و در ۲۰۲۸ ساخت ایستگاه در ماه آغاز می شود

جزئیات طرح ناسا برای سفر به ماه اعلام شد

تقریباً دو ماه پس از آنکه مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا به ناسا دستور داد تا ۲۰۲۴ میلادی فضانورد به ماه بفرستد، مهندسان این سازمان فضایی مشغول برنامه ریزی پروژه‌ای شدند که با استفاده از فناوری فعلی و با کمک پیمانکاران مختلف انجام می‌شود.

هفته گذشته طرحی در ناسا دست به دست می‌شد که نشان می‌داد انسان در ۲۰۲۴ در ماه فرود می‌آید و هر سال عملیاتی روی سطح ماه انجام می‌دهد و در ۲۰۲۸ میلادی ساخت ایستگاه ماه را آغاز می‌کند.

در این طرح اطلاعاتی درباره هریک از پرتاب‌های موشک برای ساخت یک Gateway ماه، عناصر لندر ماه، ارسال فضانوردان به ماه و بازگرداندن آنها و همچنین انجام مأموریت‌های سوخت گیری نشان داده می‌شود.

بر اساس این طرح ۱۰ ساله، ۳۷ موشک پرتاب می‌شود و همچنین ترکیبی از لندره‌ای رباتیک و حامل فضانوردان نیز به ماه ارسال می‌شود.

بیل گرستنمایر مدیر ارشد پروازهای فضایی سرنشین دار ناسا این طرح را ارائه کرده و دقیقاً همان چیزی است که پنس دستور آن را داده بود؛ بازگشت سریع انسان به ماه، ساخت یک ایستگاه در سیاره.

اما به نظر می‌رسد در طرح ناسا به هزینه‌ها توجهی نشده است. جیم بریدنستاین مدیر ناسا خواهان ۱.۶ میلیارد دلار بودجه اضافی در سال ۲۰۲۰ میلادی بود تا مقدمات توسعه طرح را فراهم کند. اما تمام مأموریت‌های موجود در این طرح هزینه‌ای بسیار بسیار بیشتر دارند.

از سوی دیگر این طرح مشکلات دیگری نیز دارد و برخی کارشناسان هشدار داده اند ناسا در معرض خطر تبدیل شدن به توپ فوتبال در زمین بازی سیاستمداران قرار دارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com