یوتیوب جریمه چند میلیون دلاری برای گوگل تراشید
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا جریمه ای چند میلیون دلاری برای گوگل تعیین کرده است. دلیل این جریمه عدم رعایت قوانین حفاظت از اطلاعات کودکان در پلتفرم یوتیوب است

یوتیوب جریمه چند میلیون دلاری برای گوگل تراشید

گوگل باید جریمه ای چند میلیون دلاری به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) پرداخت کند. این جریمه برای تسویه تحقیقات درباره چالش‌های یوتیوب در خصوص حفاظت از کودکان هنگام استفاده از سرویس‌های این پلتفرم انجام شده است.

طبق گزارش واشنگتن پست (FTC) تحقیقاتی درباره یوتیوب انجام داد تا مشخص شود آیا در این پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو، قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی فدرال برای کودکان زیر ۱۳ سال اجرا می‌شود یا خیر.

در پایان این تحقیق کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تشخیص داد گوگل و یوتیوب به طور کامل نتوانسته اند از کودکان محافظت کنند و همچنین اطلاعات آنان را نیز جمع آوری کرده اند.

جمع آوری اطلاعات کودکان خلاف قانون حفاظت از کودکان در فضای آنلاین ( COPRA) است.

طبق قانون شرکت‌ها اجازه ندارند اطلاعات کودکان زیر ۱۳ سال را جمع آوری کنند و آنها را هدف آگهی‌های شخصی سازی شده قرار دهند. از آنجا که منابع واشنگتن پست اجازه ندارند در این باره به طور رسمی سخن بگویند، مبلغ دقیق و شرایط تسویه میان گوگل و (FTC) هنوز مشخص نیست.

طبق گزارش‌های پیشین سال هاست که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا شکایت‌هایی درباره عدم رعایت حریم خصوصی کودکان در یوتیوب دریافت می‌کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com