تنها تولیدکننده قهوه کشور در مسیر تغییر
مولتی‌کافه از توسعه سبد محصولی خود خبر داد.

مولتی‌کافه، تنها تولیدکننده قهوه فوری از دانه سبز در کشور از توسعه و تغییراتی در سبد محصولی خود خبر داد. این مجموعه با بیش از یک دهه فعالیت در صنعت قهوه به تازگی اعلام کرد که گروه محصولات جدیدی را به تولیدات خود افزوده و همچنین از این پس محصولات مولتی‌کافه در ظاهر و بسته‌بندی جدید روانه باز خواهند شد.

گسترش این سبد محصولی منجر به تولید دو برند جدید در کنار مولتی کافه به نام های مولتی کوکو (محصولات بر پایه شکلات) و مولتی میت (محصولات مکمل مانند کافی کریمر و شکر) شده است.

مولتی کافه یکی از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری پارت سازان است که سال‌هاست در حوزه تولید محصولات قهوه از دانه‌ی برشته شده و پودر قهوه تا انواع قهوه فوری، کافی‌میکس‌، شکلات داغ و... فعالیت می‌کند. این مجموعه با بررسی رفتار مصرف‌کننده و نیاز بازار و با در نظر گرفتن سلیقه و ذائقه مصرف‌کنندگان، به توسعه و اعمال تغییراتی در ظاهر، بسته بندی و سبد محصولات خود اقدام کرده است.

فرهاد جمال‌پور مدیرعامل صنایع غذایی مولتی‌ درباره این تغییرات گفت: «ما به‌عنوان تنها تولیدکننده قهوه فوری در کشور، پس از یک دهه حضور فعال و مستمر در بازار ایران و بررسی و ارزیابی دقیق ذائقه ایرانیان در بخش نوشیدنی‌های گرم بر پایه قهوه و شکلات به این نتیجه رسیدیم که باید قدمی نو در جهت پاسخگویی به نیاز و اعتماد مخاطبانمان برداریم. استقبال چشمگیری که از محصولات مولتی‌کافه طی این سال‌ها شد ما را بیش از پیش مطمئن کرد که اگر مطابق با نیاز مصرف‌کننده و بر پایه تحقیقات اصولی و هدفمند پیش برویم می‌توانیم نه تنها جای خود را به عنوان محصولی باکیفیت باز کنیم، بلکه در بازاری که بیشتر بازیگران آن برندهای مطرح جهانی هستند نیز مورد استقبال قرار بگیریم.»

جمال‌پور با اشاره به گسترش طیف مخاطبان و بالا رفتن مصرف قهوه در کشور گفت: «قهوه این روزها جای خود را در زندگی روزمره مردم باز کرده است. طبق تحقیقات انجام شده مصرف قهوه در چند سال گذشته جهش قابل توجهی داشته که از بین محصولات، مصرف کافی میکس‌ها در صدر و پس از آن کاپوچینو، قهوه فوری و قهوه ترک قرار دارند. از حدود سه سال پیش اقدامات اولیه برای خط تولید محصولات جدیدمان آغاز شد و همزمان طراحی لوگو و بسته‌بندی‌های جدید در دستور کار قرار گرفت. نتیجه این تغییرات، خلق دو رده محصولی جدید با نام مولتی کوکو و مولتی میت است که به محصولات پرطرفدار شکلات داغ (هات چاکلت) ، کافی کریمر و شکر اختصاص دارد.»

به گفته مدیران این مجموعه تغییرات در سبد محصولی به همین جا ختم نمی‌شود و طی ماه‌های آینده نیز محصولات جدید و متفاوتی از این شرکت روانه بازار خواهد شد.

جمال‌پور در خصوص برنامه‌های آتی و دلایل این تحولات توضیح داد: «تجربه طعم واقعی قهوه برای بسیاری از افراد مساوی است با حضور در مراکز تخصصی و کافه‌های حرفه‌ای. اما ما باور داریم که با ارائه قهوه باکیفیت، افراد می‌توانند لذت نوشیدن یک قهوه عالی را در خانه و محل کار خودشان نیز تجربه کنند. توجه به این اصل یعنی تولید محصولات متنوع برای همه مصرف‌کننده‌گان قهوه چه حرفه‌ای و چه غیرحرفه‌ای و حتی محصولات ویژه کافه‌ها، باعث خلق تجربه‌ای منحصربه‌فرد از محصولاتمان شده است؛ و در ماه‌های آینده شاهد محصولات جدید دیگری چون قهوه سبز فوری در بازار ایران خواهیم بود. ما به‌منظور پاسخ به نیازهای متفاوت مصرف‌کنندگان چهار زیر مجموعه اصلی برای محصولاتمان تعریف کرده‌ایم که شامل مولتی‌کافه کلاسیک، مولتی‌کافه گلد، مولتی‌کافه باریستا و مولتی‌کافه تندرستی)   (Wellness هستند.»
 

1.jpg


مجموعه صنایع قهوه پارت سازان در دهه 80 با بیش از 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر محصولات این شرکت علاوه بر توزیع گسترده در سراسر کشور به بیش از 15 کشور اروپا، آسیا، شمال آفریقا و خاورمیانه صادر می‌شود. همچنین بخش عمده نیاز بازار قهوه فله ایران نیز توسط کارخانه مولتی‌کافه تأمین می‌شود. گفتنی است مولتی‌کافه برخلاف دیگر بازیگران این صنعت در کشور از روز نخست، خط تولید خود را به گونه‌ای طراحی کرد که تمامی فرایند تولید از بوجاری و برشته‌سازی گرفته تا آسیاب، عصاره‌گیری، تولید پودر و گرانول‌سازی و در نهایت بسته‌بندی را در داخل مجموعه خود انجام دهد و با داشتن خط تولید و ماشین‌آلات پیشرفته، به تنها تولید‌کننده قهوه فوری در ایران تبدیل شود. مولتی‌کافه امروز توانسته ظرفیت اسمی خود را به 10 هزار و 500 تن برساند و به یکی از  تامین‌کنندگان اصلی قهوه برای بسیاری از تولیدکنندگان نام آشنای محصولات غذایی در کشور نیز بدل شود./








گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع :multicafe.info