شیوه حیرت‌ آورِ بدهکاران ایرانی برای فرار از طلبکار
پارک های تهران، مدت زمان زیادی است که پذیرای این افراد بی خانمان شده تا شب های خود را به روز برسانند

شیوه حیرت‌آورِ بدهکاران ایرانی برای فرار از طلبکار در شرایط سخت اقتصادی

وب سایت گسترش نیوز در گزارشی از شیوه حیرت‌آورِ بدهکاران ایرانی برای فرار از طلبکار در شرایط سخت اقتصادی رونمایی کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده:

* پارک های تهران، مدت زمان زیادی است که پذیرای افراد بی خانمان شده تا شب های خود را به روز برسانند.

* علاوه بر پارک برخی نیز با پدیده متروخوابی هم مواجه هستیم. با وجود تذکر ماموران اما بسیاری از این افراد به کار خود ادامه می‌دهند.

* گاهی اوقات حتی مشاهده می‌شود که افرادی با کت و شلوار در پارک ها می‌خوابند. بعضی از آن ها به دلیل بدهی و از ترس طلبکاران به پارک ها روی آورده اند.

* در روایتی در این خصوص می خوانیم: خوابش سبک بود و با هر صدایی که به گوشش می‌رسید از جایش بلند می‌شد. متوجه حضور من که شد، همان جا روی زمین نشست. با چشمانی پف کرده از من پرسید« طلبکاری» نه، داشتم از این جا رد می‌شدم که شمارا دیدم. برایم عجیب بود که با این کت شلواری که پوشیدید چرا در پارک خوابیدین.« خمیازه‌ای کشید و آروم گفت« از ترس طلبکار می‌ترسم برم خونه.

* پاشنه درو از جا دراوردن.» یعنی انقدر بدهی دارین؟« آره زیاده. اونقدری هست که اومدم توی پارک خوابیدم. ببینم پلیسی؟» نه آقا پلیس کجا بود؟ دیدم این جا خوابیدین و با کت شلوارم هستین، تعجب کردم.« آهان. هرکی ببینه تعجب می‌کنه. خونه و زندگی دارم بابا. فقط بد اوردم. بدهی رو بدم دوباره بر می‌گردم خونم. اینا هم که حرف حالیشون نیست. فقط پول. خلاصه گرفتار شدیم دیگه. ولی زود گذره.» خب اگه این جا پیداتون کنن چی؟« پیدا نمی‌کنن. هر روز یه پارکم. تا این بدهی رو بدم و خلاص»از جایش بلند شد، خودش را تکاند و رفت. هر کدام از این افراد، یک داستان جداگانه داشتند و اتفاقاتی که در زندگیشان افتاده ممکن بود هرکسی را از پا دربیاورد.

* بیشترین کارتن خواب‌های کشور در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی سکونت دارند و آذربایجان شرقی کمترین مواجهه با این پدیده را داشته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: gostaresh.news