رئیس‌جمهور با اشاره به مبارزه جوانمردانه دکتر حسین فاطمی در راه آرمان خود گفت: تاریخ همیشه از دکتر فاطمی به نیکی یاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با همسر دکتر حسین فاطمی وزیر امور خارجه دولت ملی در محل دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه نسل جوان و نسلهای آینده باید بدانند که ملت ما چه سرمایه های عظیمی داشته است، تصریح کرد: در طول تاریخ نقش ملت ایران برای رساندن بشریت به جایگاه واقعی خود همیشه ممتاز بوده است.


رئیس‌جمهور با تقدیر و تشکر از هدیه کتابچه خاطرات دکتر فاطمی مربوط به ماههای قبل از اعدام وی در زندان گفت : این خاطرات و یادداشتها سند ارزشمند و متعلق به ملت بزرگ ایران است که در اختیار مورخین قرار خواهد گرفت.

وی افزود : دکتر فاطمی در راه آرمان خود جوانمردانه ایستاد و مبارزه کرد.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه دشمنان همواره نخواسته اند ملت ایران شاداب و رو به پیشرفت باشد، ‌تأکید کرد : امروزه نام ایران و فرهنگ ایرانی در دنیا پر آوازه شده و تبلیغات دروغین دشمنان علیه ملت ایران خنثی شده است.

رئیس‌جمهور همچنین با یادآوری شکنجه‌ها و ظلمهایی که در آن دوران به دکتر حسین فاطمی روا داشته شد، خاطرنشان کرد: دکتر فاطمی پایبند منافع ملت و نه منافع شخصی بود و افتخار کشته شدن را بر ننگ وابستگی به بیگانگان ترجیح داد.

همسر دکتر حسین فاطمی نیز در این دیدار صمیمانه با تقدیم دفترچه خاطرات دکتر فاطمی به دکتر احمدی‌نژاد، علاقه و محبت فراوان خود را به رئیس جمهور کشورمان ابراز کرد.

همسر دکتر فاطمی همچنین با بیان اینکه با انتخاب دکتر احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور زندگی‌ او دچار تحول شده است برای وی در خدمت هر چه بیشتر به ملت ایران آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

دکتر حسین فاطمی، وزیر امور خارجه وقت، یکی از نقش آفرینان در موضوع ملی شدن صنعت نفت ایران بوده است که پس از کودتای 28 مرداد توسط عوامل رژیم وابسته به جوخه اعدام سپرده شد.