اختيار تام، يك ميليون دلار نقد و دستيارى از برزيل
على آبادى، رئيس سازمان تربيت بدنى روز چهارشنبه ۳ تن از اعضاى هيأت مديره باشگاه پرسپوليس را به دفترش فرا خواند و به آنان يك مأموريت ويژه داد؛ باز گرداندن افشين قطبى به پرسپوليس. و اما شنيده هاى ما از انجام اين مأموريت توسط هيأت مديره مذكور؛


072114.jpg

 

فقط هدايتى رفت
پيرو خواسته على آبادى مبنى بر برگرداندن قطبى به پرسپوليس، فرخزادى، نژاد فلاح و هدايتى تصميم مى گيرند تا صبح پنجشنبه راهى دوبى شوند. در اين ميان فقط هدايتى به امارات مى رود. علت اين اتفاق، پيدا نشدن بليت براى فرخزادى و نژاد فلاح عنوان شده است اما واقعيت امر چيز ديگرى است؛ هدايتى از ۲ عضو ديگر خواسته بود تا اجازه دهند وى به تنهايى راهى اين سفر شود.
جلسه در هتل هايت
ظهر پنجشنبه جلسه ۲ نفره هدايتى و قطبى در هتل هايت دوبى شروع مى شود. اين نشست، ۳ ساعت تمام به طول مى انجامد و با وجود بالا گرفتن بحث در اوايل جلسه مذكور، طرفين سرانجام به توافقات قابل توجهى دست يافتند كه موارد را يك به يك در ذيل از نظر مى گذرانيم.
اختيار تام
قطبى در همان شروع جلسه به هدايتى گفت: طبق اطلاعات رسيده داريوش مصطفوى برخلاف حبيب كاشانى در تمام امور تيم به خصوص كارهاى فنى دخالت مستقيم مى كند و به همين خاطر نمى توانم با اين شيوه مديريتى كار كنم چون به دنبال اختيار تام هستم. هدايتى به اين ادعاى افشين قطبى چنين پاسخ داد: اطلاعات غلطى به شما داده اند. مطمئن باشيد كه اين مديرعامل با توجه به تجربه بالايى كه دارد هيچ دخالتى در امور فنى نمى كند. اگر هم حرفى داشته باشد در جلسه هيأت مديره مطرح مى كند.
كوزا از برزيل
قطبى با دلايلى كه مى آورد هدايتى را قانع مى كند تا دستيار اول را خود انتخاب كند با اين حال به مربى منتخب هيأت مديره هم احترام مى گذارد و اعلام مى كند كه او مى تواند در كادر فنى حضور داشته باشد. و اما دستيار اول افشين؛ كوزا از برزيل. وى در زمانى كه قطبى در كادر فنى كره جنوبى حضور داشت، مربى اين تيم بود. اين مورد از خواسته هاى قطبى نيز پذيرفته مى شود.
قرارداد يك ميليون دلارى
بعد از ساعت ها بحث و جدل نوبت به درخواست مالى افشين مى رسد. قطبى كه خود را آماده مى كرد تا در اين مرحله پاسخ «نه» را از هدايتى بشنود وميز مذاكره را ترك كند رقم درخواستى را بدون درخواست از طرف مقابل براى بيان مبلغ پيشنهادى، ارائه مى كند؛ يك ميليون دلار! او به چهره اين عضو هيأت مديره دقيق مى شود تا جواب «نه» بشنود اما هرگز چنين كلمه اى را نمى شود بلكه برخلاف تصور هدايتى به او مى گويد: قبول!
فصل اول مالى و فصل دوم توافقى
هدايتى كه تا اين مرحله از جلسه درخواستى جدى از قطبى نكرده بود، گفت: همه درخواست هايى كه داشتيد را قبول كردم اما شما هم در قبال اين همه پاسخ مثبت از جانب باشگاه پرسپوليس موظف هستيد به يك بند جدى از توافقنامه پايبند باشيد؛ قرارداد ۲ ساله. قطبى هم كه با يك عضو پرحوصله هيأت مديره مواجه شده بود مخالفتى نمى كند و پاسخ مى دهد: يك فصل را با توافق مالى، قرارداد مى بندم. فصل دوم را هم با قيد مذاكره در پايان فصل اول با پرسپوليس مى بندم.
وضعيت همسر قطبى
آخرين موردى كه به بحث گذاشته مى شود نحوه اقامت يوروم همسر افشين قطبى در ايران است. از سرمربى فصل آينده پرسپوليس خواسته مى شود تا همسر كره اى خود را راضى به زندگى در تهران كند. افشين هم اين مورد را به بعد موكول مى كند.
چرا ۲ ساله؟
و اما علت اينكه مسئولان پرسپوليس از قطبى درخواست مى كنند تا قرارداد ۲ ساله ببندد؛ ليگ قهرمانان آسيا با توجه به پروسه زمانى كه دارد حدود يك فصل ونيم طول مى كشد از آنجايى هم كه پرسپوليس نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسياست سرمربى فصل آينده اين تيم بايد قراردادى ۲ ساله داشته باشد. به همين خاطر قطبى مجبور است ۲ سال در خدمت اين تيم باشد.
قطبى وارد تهران شد
افشين قطبى بعد از توافقات كلى با حسين هدايتى بامداد شنبه وارد تهران شد.
اختيار تام هدايتى
حسين هدايتى از قرار معلوم از جانب على آبادى اختيار تام داشته تا به هر نحو ممكن قطبى را راضى به بازگشت كند. به همين دليل او با حوصله تمام پيش روى افشين نشست و به خواسته هاى او به صورت منطقى پاسخ داد و در نهايت وى را قانع كرد تا پيش قراردادى را در دوبى به امضا برساند. اين چنين بود كه سرمربى فصل آينده پرسپوليس هم راهى تهران شد. با اين حال بايد از خود هدايتى پرسيد كه در جلسه ۳ ساعته اى كه داشته واقعاً چگونه توانسته موضوع افشين قطبى را كه به هيچ عنوان راضى نبوده به ايران بازگردد ۱۸۰ درجه تغيير دهد؟
ديدار با على آبادى
اعضاى هيأت مديره پرسپوليس امروز به همراه افشين قطبى نزد على آبادى مى روند تا با رئيس سازمان تربيت بدنى جلسه اى داشته باشند.
منبع:iransoccer.ir