سمیر قنطار اسیر لبنانی كه پس از 28 سال از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شده بود روز گذشته (13 رجب 1429) در ورزشگاه «الرایه» برای مردم حاضر در ورزشگاه سخنرانی كرد.

 

به گزارش فارس متن كامل سخنان سمیر قنطار در ورزشگاه «الرایه»به این شرح است:

در ابتدا سپاس خدایی را كه نیروی مرا تداوم بخشید و مرا ثابت قدم نمود و در لحظات ضعف به من امید بخشید . سپاس خدایی را كه به من قدرت ایستادگى عطا كرد و به من این توانائى را داد كه بتوانم به تنهایی در برابر زندانبانان خود صبر كنم. خدا را شكر مى كنم كه در وطنم این مقاومت بزرگ و مقاومت اسلامی استوار را بر انگیخت . خدا را شكر مى كنم كه در این روز به این جا رسیدم؛ روز پیروزی ها كه هیچ گاه به زمان شكست ها باز نخواهد گشت.
این برتری امروز ما و این آزادی كنونی ما در ابتدا مرهون خداوند است و سپس مرهون شهدای عزیزمان كه در راه مبارزه با دشمنان از پای در آمدند. و مرهون شما ای "ملت وعده صادق".شما كه همه چیز را تحمل كردید مال و فرزندان خود را تقدیم كردید اما هرگز زانو نزدید .همه آزار ها را تاب آوردید و از مقاومتتان چشمپوشی نكردید.
امروز ما از همه شهدایی كه در این وطن و در فلسطین برای نبرد با این رژیم غاصب از پای در آمدند یاد می كنیم . اجازه بدهید یادی كنم از سید الشهدای مقاومت اسلامی" شهید سید عباس موسوى". همو كه از ما خواست این مقاومت را حفظ كنیم . وامروز به او می گوییم : ببین سید عباس! ما نه فقط مقاومت را حفظ كردیم بلكه امروز به قدرت منحصربفردی تبدیل شده است كه هرگز شكست نمی خورد و به تحقق آرزوهای خود نزدیك تر می شود.
همچنین به من اجازه بدهید از شیخ شهیدان مقاومت شیخ راغب حرب یاد كنم و به او مى گویم كه "سلاح ما شعار ماست" به فرهنگی تبدیل شده است كه "وطن مقاومت"را شكل داده است وبه فرهنگ نسل ها تبدیل شده است.
اجازه دهید تا یادی كنم از فرمانده افسانه ای بزرگ ، شهید قهرمان «عماد مغنیه» . ای حاج عماد! لیاقت خون تو را نداریم ، مگر در یك حالت و آن اینكه كار دشمن را به جایی برسانیم كه حسرت روزهای بودن تو را بخورد. باشد و به چنین روزی خواهیم رسید .
در چنین روزی مایلم كه از سید و فرمانده و معلممان حضرت سید نصرالله سپاسگزاری كنم . روزی یكی از صهیونیست ها به من گفت : سمیر! خداوند كسی را نیآفریده است كه بتواند تو را از این زندان خارج كند و من امروز به او می گویم خداوند هزاران مرد را آفریده است كه وقتی اراده كنند ، در واقع او اراده كرده است و اگر سخنی بگویند به آن عمل خواهند كرد و اگر وعده ای بدهند به آن عمل خواهند كرد و در راس این مردان ، سید و حبیب و فرمانده و استاد ما سید حسن نصرالله قرار دارد .
فلسطین در قلب های همه ما جایگاه والایی دارد و امروز كه از فلسطین بازگشته ام ، به جای دیگری برنخواهم گشت جز فلسطین. و این وعده را به مردم عزیز فلسطین خواهم داد كه با برادرانم در مقاومت اسلامی استوار به آن جا باز خواهم گشت.
من به همراه برادرانم در مقاومت اسلامی به برادران فلسطینی خودم ، سلام یازده هزار و پانصد اسیر فلسطینی زندانهای اسرائیل را ابلاغ می كنم و پیامی دارم كه شما را به همبستگی فرا می‌خوانم زیرا وضعیت سخت فلسطین امروز جز بااتحاد تمامی نیروهای ملی و اسلامی تغییر نخواهد كرد ، آن هم بر اساس برنامه ای واحد و یگانگی مقاومت در اهدافی كه بتواند پیروزی را محقق كند.
و تشكرات دیگر خود را معطوف "رییس جمهور لبنان مقاومت" ؛ جناب" امیل لحود" می نمایم.
و سخنم را این گونه به پایان می برم:من برای عمل كردن آمده ام نه سخن گفتن. با توكل برخدا