جزئیات کلاهبرداری جدید از تماس‌های خارجی
سخنگوی وزارت ارتباطات با اعلام هشدار درباره شیوه جدید کلاهبرداری از طریق تماس های بین المللی از مشترکان خواست که از پاسخگویی به تماس های ناآشنای خارجی خودداری کنند

کلاهبرداران ارتباطی شیوه های خود را تغییر داده اند

روز گذشته پیامکی از سوی یکی از اپراتورهای موبایل به مشترکان ارسال شد که «در صورت مشاهده تماس از سوی شماره های بین المللی ناآشنا و نامتعارف از کشورهای مختلف، از برقراری تماس با آنها خودداری کنید. چرا که تماس با این شماره ها می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند.»

در این زمینه وزیر ارتباطات امروز در توئیتی با اشاره به قانون جدید بقای کلاهبرداری و قاچاقچی نوشت: « کلاهبردار و قاچاقچی از بین نمی روند بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر ابزار می‌دهند. یک روز پیامک کلاهبرداری، این روزها Missed Call و انتظار تماس و شارژ مشترک تلفن همراه».

پس از هشدار وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شیوه جدید کلاهبرداری ها از طریق تماس های بین المللی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه درباره شیوه جدید کلاهبرداری ارتباطی توضیح داد.

سید جمال هادیان درباره شیوه جدید کلاهبرداران گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت جدی در حال پیگیری این موضوع است.

وی با اشاره به کلاهبرداری جدید از روش برقراری تماس بین المللی و قطع سریع آن، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت ایران پیگیر شناسایی اپراتورهای واسطی است که این کلاهبرداری از طریق آنها انجام می شود.

هادیان افزود: برخی اپراتورهای واسط بین المللی خواسته یا ناخواسته در فرآیند تماس با شهروندان ایرانی و قطع سریع آن همکاری دارند که باعث افزایش هزینه های مشترکان می شود.

سخنگوی وزارت ارتباطات، اضافه کرد: برهمین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت با ورود به این موضوع قصد شناسایی این اپراتورها را دارد و همزمان با شناسایی این اپراتورها، اقدام های لازم برای قطع ارتباط آنها انجام می شود.

وی افزود: کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می کنند اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آنکه این تماس ها از سرشماره های بین المللی برقرار می شود، به محض تماس هزینه های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می شود.

هادیان با اشاره به اینکه احتمال دارد منشا این تماس ها داخلی یا خارجی باشد، به تمام مشترکان تلفن همراه توصیه کرد: پس از برقراری هر تماس ناآشنا و بین المللی و قطع آن از پاسخگویی مجدد خودداری کنند تا متحمل هزینه های سنگین نشوند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com