ناسا در فضا فلفل پرورش می‌دهد
ناسا قصد دارد در ایستگاه فضایی بین المللی فلفل چیلی اسپانیایی را پرورش دهد. هدف از این کار تامین یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی تازه برای فضانوردانی است که به مریخ سفر می کنند

ناسا در فضا فلفل پرورش می‌دهد

گروهی از محققان ناسا مشغول فعالیت هستند تا فلفل چیلی اسپانیایی را به فضا بفرستند. این نخستین گیاه میوه داری خواهد بود که آمریکا در ایستگاه فضایی بین المللی کشت می کند و پرورش می دهد.

ناسا قصد دارد فضانورد به مریخ بفرستد، بنابراین یافتن گیاهان و میوه هایی که بتوان همراه آنها را ارسال کرد، بسیار مهم است.

به گفته جاکوب تورس یکی از دانشمندان ناسا، کوتاهترین سفر به مریخ حدود ۲ سال طول می کشد و وعده های غذایی آماده نمی توانند ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز فضانوردان در این مدت را تامین کنند.

بنابراین قبل از آنکه ناسا فضانورد به سمت سیاره سرخ بفرستد، دانشمندان باید راهی برای تامین رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات تازه برای آنها بیابند.

اما پرورش گیاه در فضا کار مشکلی است. در همین راستا دانشمندان متوجه شده اند نوع خاصی از فلفل چیلی می تواند به راحتی گرده افشانی کند و در محیط هایی با غلظت بالای دی اکسید کربن زنده بماند.

علاوه بر تمام این موارد این نوع فلفل مملو از ویتامین است و به فضانوردان کمک می کند با برخی مشکلات سلامتی در فضا مقابله کنند.

درهمین راستا ناسا امیدوار است محصولات مختلفی را با ارزش های غذایی مختلف در فضا پرورش دهد. سازمان فضایی آمریکا تاکنون سه نوع کاهو در فضا پرورش داده است. اما فلفل چیلی اسپانیایی نخستین گیاه میوه داری است که در ایستگاه فضایی بین المللی پرورش داده می شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir