فعلا از واکسن کرونا انتظار زیادی نداشته باشید!
مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی می‌گوید: واکسن تأیید شده کرونا تنها 50 الی 60 درصد مؤثر خواهد بود

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی: از واکسن کرونا انتظار زیادی نداشته باشید

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان: آنتونی فوسی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی می‌گوید: واکسن تأیید شده کرونا تنها در ۵۰ تا ۶۰ درصد مؤثر خواهد بود، به این معنی که اقدامات بهداشت عمومی هنوز هم لازم است تا بتوان این بیماری را تحت کنترل نگه داشت.

فوسی ادامه داد: ما هنوز نمی دانیم که واکسن چه کارآیی می‌تواند داشته باشد؛ ما به دنبال مؤثر بودن ۷۵ درصدی یا بیشتر از آن هستیم؛ اما شانس مؤثر بودن آن زیاد نیست، به این معنی که افراد هرگز نباید رویکرد بهداشت عمومی را رها کنند».

استیون هان، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا نیز باور دارد، لازم است متخصصان مستقلی قبل از تأیید نهایی کاندیداهای واکسن کرونا آنها را بررسی کنند.

وی افزود: کاندیداهای واکسن COVID-۱۹ مطابق با استانداردهای قانونی و تنظیم شده برای محصولات پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرند، از جمله توسط یک کمیته مشورتی خارجی این عملیات صورت خواهد گرفت.

هان و سایر مقامات پزشکی یادآور شدند، هدف از اجرای عملیات «Warp Speed» توسط دولت آمریکا ​​سرعت بخشیدن به توسعه واکسن و روش‌های درمانی برای کنترل ویروس کرونا است و تأکید بر سرعت باعث ایجاد نگرانی عمومی از ایمنی و کارآیی این واکسن‌ها شده است.

بیماری کووید ۱۹ نزدیک به پنج میلیون نفر را در ایالات متحده آلوده کرده و بیش از ۱۶۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

فوسی با بیان اینکه مطالعات مربوط به واکسن COVID-۱۹ شرکت مدرنا می‌تواند منجر به تولید واکسن در نوامبر یا دسامبر شود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ده‌ها میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۱ و یک میلیارد دوز تا پایان آن سال در دسترس باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com