واکسن اسپوتنیک تولید شده در ایران رونمایی شد
آیین رونمایی از واکسن اسپوتنیک‌ تولید شده در ایران با حضور وزیر بهداشت برگزار شد

رونمایی از واکسن اسپوتنیک تولید شده در ایران

گروه اکتوور مجموعه‌ای متشکل از کارخانجات دارویی و غذایی یکی از بزرگترین مجموعه های تولیدی دارو و غذا در ایران و منطقه است.

به دنبال ارزیابی دقیق خطوط تولیدی بخش بیوتکنولوژی اکتوورتوسط طرف روس و به لحاظ اعتماد و اطمینان بین المللی به گروه دارویی اکتوور، مجموعه اکتوور به عنوان مرکز تولید واکسن اسپوتنیک وی در قالب تولید قراردادی انتخاب شد‌.

واکسن اسپوتنیک تولید شده در ایران رونمایی شد


واکسن اسپوتنیک وی در بیش از 60 کشور جهان از جمله ایران به ثبت رسیده و در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلاروس، اوکراین، صربستان، هند، چین، کره جنوبی، قزاقستان، مصر، آرژانتین و برزیل برای تولید قراردادی و تحت لیسانس انتخاب شده و گروه دارویی اکتوور به عنوان یکی از نخستین تولید کنندگان این واکسن در منطقه خاورمیانه برگزیده شده است.

واکسن اسپوتنیک تولید شده در ایران رونمایی شد


در راستای تولید قراردادی واکسن اسپوتنیک در مجموعه اکتوور، پس از انتقال بانک سلولی به کشور و اتمام مراحل تولید آزمایشی، هم اکنون بچ انتقال تکنولوژی بر اساس پروتکل های تدوین شده توسط انستیتو گامالیا و در ماشین آلات و تجهیزات کاملا مشابه با سازنده اصلی به تولید رسیده و کلیه آزمایش های مربوطه در این خصوص به پایان رسیده است و ظرفیت تولید این واکسن در گروه دارویی اکتوور، دو میلیون دوز در ماه خواهد بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com