گازوئیل موجود در کشور
عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه آلودگی هوای تهران به تهدیدی جدی برای سلامتی مردم تبدیل شده است، گفت: باید با هر هزینه‌ای آلاینده‌های هوا کنترل شود، یک ضرورت است و مهمترین و بهترین راهکار کاهش آلودگی هوا، گسترش حمل و نقل عمومی است.


، محمد دهقان افزود: سوختی که هم اکنون در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف می‌شود، استاندارد نیست و به عنوان نمونه گازوییل موجود آلاینده‌های سرطان‌زایی مانند گوگرد و بنزن دارد که میزان آن بسیار بالاتر از حد استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی سوخت مصرفی انجام شدنی است، اظهار کرد: در تعدادی از پالایشگاههای کشور امکان تولید سوخت استاندارد وجود ندارد در صورتی که فراهم ساختن سوخت استاندارد و سالم به ویژه بنزین و گازوئیل مصرفی خودروها، اولویت اول است.

دهقان با بیان اینکه وظیفه حکومت تلاش برای حفظ سلامتی مردم است و این مهم می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اهمیت کافی به تولید سوخت استاندارد که با جان انسانها ارتباط دارد، داده نشده و باید تلاش شود تا سوخت سالم به دست مردم برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان با اعلام اینکه در زمینه حمل و نقل عمومی باید تا حد امکان ظرفیت مترو گسترش یابد، خاطرنشان کرد: همچنین به منظور توسعه ناوگان اتوبوسرانی به ویژه گسترش اتوبوسهای برقی و نیز توسعه ناوگان تاکسیرانی باید تلاش بیشتری صورت پذیرد و علاوه بر آن سوخت سالم و استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com


مطالب داغ سایر بخشها:
توافق اندونزی و ژاپن برای توسعه همکاری‌های نظامی
توقیف اتوبوس با 217 فقره سابقه تخلف و بیش از 50 میلیون خلافی
قیمت خودرو خط پایان ندارد/تیبا در آستانه ۲۰ میلیون تومان
جزیره کیش لرزید
احمدی‌نژاد :کسی جز مردم صاحب انقلاب اسلامی نیست