رییس و کارشناس ارشد امور بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی استان زنجان، گفت: با توجه به شرایطی که در نظر گرفته شده، 2 سال سربازی افراد در سوابق بیمه آن‌ها لحاظ می‌شود.
 
«جبار عالمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، افزود: طبق قانون صادر شده در سال‌جاری مقرر شد افرادی که مدت سربازی خود را پیش از 7 مرداد 85 به انجام رسانده‎اند و شرایط سه‌گانه را دارند، می‌توانند 2 سال سربازی خود را جزو سوابق بیمه‌ای خود به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: شرایط سه‌گانه شامل اشتغال و پرداخت بیمه پیش از سربازی، پایان دوره‌ی سربازی و پیش از تاریخ مقرر و اشتغال و پرداخت بیمه پس از سربازی می‌شود که در این صورت می‎‎تواند در راستای بهره‌مندی از این مزیت اقدام کند.

این مسوول با بیان این‌که سال‌های گذشته این قانون با اخذ هزینه‌ی 2 سال سربازی امکان‌پذیر بود، یادآور شد: افرادی که پس از تاریخ مذکور سربازی خود را به پایان رسانده‎اند، با پرداخت حق بیمه‌ی 2 سال خود می‌توانند این مدت را به سوابق بیمه‌ای خود اضافه کنند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون دستوری نسبت به افرادی که پیش از این تاریخ حق بیمه سربازی خود را پرداخته کرده‎اند، مبنی بر بازگرداندن هزینه‌ی پرداختی آنان وجود ندارد و در صورت تصمیمات مسوول در صورت ابلاغ دستورات لازم مردم در اولین فرصت در جریان قرار می‌گیرند.

عالمی، هدف از ابلاغ این دستور را بهره‌مندی افراد از خدمات بیمه‌ی 2 سال پیش از موعد پیشین برشمرد و افزود: زمانی که فردی در مکانی مشغول به کار می‌شود باید از بیمه اجباری توسط کارفرما بهره‌مند شود و این در حالی است که سابقه‌ی بیمه وی این‌گونه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نحوه‌ی بیمه شدن افراد با آگاهی‌ کامل، یادآور شد: افراد با استفاده از مشاوره‌های فعال در تأمین‌اجتماعی استان می‎توانند از حقوق فرد مطلع و در صورت مشاهده‌ی تخلف کارفرمای خود نسبت به اخذ حق و حقوق خود اقدام کنند.







گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
توزیع بنزین اروپایی آغاز شد
آتش‌سوزی در بازار تهران
نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی امروز (1391/11/15)
جزئیات فعالیت 3 میلیون دوشغله
پنج فوریه زمان پیشنهادی 1+5 برای نشست بعدی