عیدی کارمندان
استاندار تهران درباره پرداخت عیدی کارمندان تهرانی نیز گفت: طبق روال معمول عیدی کارمندان تهرانی در بهمن ماه پرداخت می‌شود و هیچ گونه تاخیری در پرداخت‌ها نخواهیم داشت.


استاندار تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در روزهای آتی گفت: منتظریم شاخص‌های آلودگی هوای سه‌شنبه اعلام شود و پس از آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
 مرتضی تمدن در حاشیه افتتاح ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به بحث آلودگی هوای تهران گفت: طی دو سه روز آخر هفته، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با پایداری جوی مواجه خواهیم بودیم که این امر موجب آلودگی هوای تهران شده است اما روز گذشته غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بین 76 تا 79 بوده است این درحالیست که وقتی این عدد به بالای 100 برسد به وضعیت ناسالم می‌رسیم.
 
وی به وضع هوای روز سه‌شنبه اشاره کرد و افزود: آنچه که مسلم است اگر شاخص آلودگی هوای تهران به مرز ناسالم نزدیک شود باید تدابیر لازم که پیش از این مصوب شده، در دستورکار قرار گیرد.
 
استاندار تهران تاکید کرد: اگر شرایط هوای تهران را به وضعیت ناسالم برسد تدابیری که برای چنین موقعیت‌هایی اتخاذ شده قطعا اجرا خواهید شد. اما منتظریم شاخص‌های آلودگی هوای روز سه‌شنبه اعلام شود و پس از آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
وی گفت: دو عامل افزایش دمای هوا و کاهش تردد در روزهای پایانی هفته باعث شده که آلودگی هوا تعدیل شود، پیش بینی شده است که از روز پنجشنبه به بعد تغییراتی در هوای تهران رخ دهد لذا متناسب با شرایط پیش رو تصمیم‌گیری خواهیم کرد تا شهروندان با مشکلی مواجه نشوند.
 
استاندار تهران درباره پرداخت عیدی کارمندان تهرانی نیز گفت: طبق روال معمول عیدی کارمندان تهرانی در بهمن ماه پرداخت می‌شود و هیچ گونه تاخیری در پرداخت‌ها نخواهیم داشت.
 
تمدن درباره آخرین وضعیت جدایی ری از تهران نیز گفت: استانداری به احترام حکم دیوان عدالت اداری تاکنون صبر کرده است، اما این نکته کاملا روشن است که قانون در مسیر تعیین تکلیف کرده که هیچ تغییری در این قانون ایجاد نخواهد شد، مگر از مسیر خود قانون.
 
استاندار تهران افزود: قانون برای پیشرفت و اعتلای این شهر، ری را مستقل اعلام کرده است و به صراحت گفته به جای اینکه ری توسط یکی از مناطق تهران اداره شود، دارای شهرداری مستقل باشد و به جای اینکه مردم ری در نوبت شورای شهر تهران باشند، باید شورای شهر مستقل و مقتدر داشته باشند و در قانون تقسیمات کشوری این مورد به وضوح بیان شده است.
 
وی با بیان اینکه در اجرای این قانون هیچ تغییری در رای و نظر ما ایجاد نشده و مصمم به اجرای آن هستیم، اظهار کرد: تنها چیزی که می‌تواند ما را اجرای قانون منصرف کند، این است که خود قانون‌گذار این قانون را تغییر دهد و تا زمانی که قانون به قوت خود است، در مورد استقلال ری تغییر نظری نخواهیم داد.
 
تمدن درباره برگزاری شورای شهر مستقل برای شهر ری نیز گفت: مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که شورای شهر ری بر اساس قانون باید به صورت مستقل برگزار شود. البته انتخابات شورا دست دولت و وزارت کشور نیست، بلکه دست مجلس است و تصمیم بر این بوده که شورای شهر مستقل برای ری تشکیل شود.
 
وی اهمیت کار پزشکی قانونی در تهران به حدی گسترده و حساس است که باید توجه بیشتری را به امر تجهیز پزشکی قانونی استان داشته باشیم؛ چرا که این اداره یک مرجع مهم برای اتخاذ تصمیمات در حوزه قضایی است، لذا باید رای نظر این اداره دقیق، شفاف و روشن باشد.
 
وی افزود: ویژگی‌های کار‌ اداره کل پزشکی قانونی ایجاب می‌کند که امکانات و تجهیزات مناسب باشد؛ چرا که نوع ارباب رجوع این اداره متفاوت از سایر دستگاه‌ها و سازمان‌هاست و انتظاراتی که مراجعه‌کنندگان به این سازمان دارند، قابل مقایسه با سایر مطالبات نیست.
 
استاندار تهران تصریح کرد: طی چند سال گذشته گام‌های خوبی از سوی سازمان پزشکی قانونی استان تهران برداشته شده است و یکی از بزرگترین و مجهزترین سایت‌های پزشکی قانونی کشور در کهریزک واقع شده است و در حال انجام فعالیت هستیم که به نظر می‌رسد نظیر آن را در منطقه نداشته باشیم.
 
وی ادامه داد: این مجموعه از لحاظ ساختمان و تجهیزات فرسوده بود که با نوسازی و گسترش تجهیزات، یکی از بهترین مجموعه‌ها در سازمان پزشکی قانونی کشور است.
 
تمدن با بیان اینکه در شمال و جنوب تهران برای ایجاد نمایندگی پزشکی قانونی پروژه‌هایی را آغاز کرده‌ایم که به اتمام نرسیده و در جلسه مشترک امروز سازمان پزشکی قانونی کشور و رییس پزشکی قانونی استان تهران مقرر شد که در بودجه عمرانی سال 91 برای پروژه‌های شمال و جنوب تهران اعتباراتی تعریف شود تا برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان مناطق شمال و جنوب تهران، ادارات پزشکی قانونی این مناطق به اتمام برسد.
 
وی گفت: برای اتمام پروژه‌های شمال و جنوب پزشکی قانونی کشور باید حدود شش میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهیم تا این پروژه‌ها به اتمام برسد تا خدمات‌رسانی به شهروندان تسریع شود، ضمن آنکه تخصیص منابع به این بخش در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.
 
استاندار تهران عنوان کرد: آمار پرونده‌ها، معاینات و کارشناسی‌هایی که در سازمان‌ پزشکی قانونی استان تهران صورت گرفته، نشان از حجم بالا و گستردگی کار در پزشکی قانونی تهران است، به طوری که در سال 90 آمار پرونده‌های پزشکی قانونی استان 400 هزار مورد بوده که آمار قابل توجهی است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
قیمت بلیت نوروزی هواپیما، اتوبوس و قطار افزایش نمی‌یابد
تحول بنیادین سیاست خارجی امریکا در قبال ایران در کوتاه مدت بعید است
چرا شورای امنیت تجاوز تل آویو به دمشق را محکوم نکرد؟
آغاز کدگذاری کارت‌ بنزین خودروها/ نقل و انتقال سهمیه‌های بنزین ممنوع شد
تمام جزییات کنکور ارشد 92: ممنوعیت‌های آزمونی و شخصی‌سازی دفترچه سوالات