مشاورمعاون شهردارتهران خبر توقف صدورطرح ترافیک اتوبوسهای فرسوده دولتی،نظامی ودانشگاهها را داد. بر اساس مصوبه دولت اتوبوس‌های شهری با سن 8 سال به بالا، اتوبوس‌های برون‌شهری با سن 12 سال به بالا و مینی‌بوس‌ها با سن 10 سال به بالا اجازه تردد در کلانشهر تهران را ندارند.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران از توقف صدور آرم طرح ترافیک برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های فرسوده دستگاه‌های دولتی، نظامی و دانشگاه‌ها خبر داد.

مهندس وحید نوروزی با اشاره به این که یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای پایتخت منابع متحرک و خودروهای دودزاست، افزود: بر اساس مصوبه دولت اتوبوس‌های شهری با سن 8 سال به بالا، اتوبوس‌های برون‌شهری با سن 12 سال به بالا و مینی‌بوس‌ها با سن 10 سال به بالا اجازه تردد در کلانشهر تهران را ندارند.

وی با بیان این که متاسفانه دستگاه‌های دولتی و نظامی در تهران اتوبوس‌های فرسوده، قراضه و از رده خارج را که از سیستم تردد برون‌شهری خارج می‌شوند را مجددا به عنوان سرویس در داخل تهران بکارگیری می‌کنند، گفت: همین امر موجب شده است که در ساعات آغاز و تعطیلی این بخش‌ها شاهد دود غلیظی در اطراف این اماکن و متعاقب آن در تهران باشیم.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر این که اگر این اتوبوس‌ها قابل استفاده بودند، از سوی دولت فرسوده و آلاینده به حساب نیامده و تردد آنها ممنوع نمی‌شد تصریح کرد: شهرداری تهران بارها در جلسات مختلف از جمله کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران موضوع این اتوبوس‌های فرسوده را مطرح کرده است و متاسفانه مسوولان مربوطه به جای حل مشکل و نوسازی آنها در مقطعی نسبت به حذف سرویس‌های ادارات اقدام کردند که عملا با این اقدام اتوبوس‌های نو سرویس ادارات به دلیل هزینه بالای اجاره حذف شدند ولی اتوبوس‌های فرسوده همچنان فعالند.

وی تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد ارایه شده از سال آینده هیچ‌یک از سرویس‌های دستگاه‌های دولتی، نظامی و دانشگاه‌ها که بر اساس مصوبه دولت فرسوده باشند و اجازه تردد در تهران نداشته باشند، بدون توجه به دریافت یا عدم دریافت برگه معاینه فنی، مجوز طرح ترافیک نمی‌گیرند.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به این که مدیریت شهری تهران قصد داشت به این سرویس‌ها مجوز طرح ترافیک 92 را ندهد تصریح کرد: در عین حال با توجه به نزدیکی آخر سال و قراردادی که با رانندگان این سرویس‌ها بود و پس از بررسی‌های انجام شده مقرر شد یکسال به این ارگان‌ها مهلت داده شود تا نسبت به جایگزینی سرویس‌های خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بدیهی است در صورت عدم جایگزینی، هیچ یک از سرویس‌های فرسوده دستگاه‌های دولتی، نظامی و دانشگاه‌ها در سال 93 مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک دریافت نمی‌کنند.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران همچنین از اتخاذ تمهیدات ویژه‌ای برای ممنوعیت صدور مجوز روزانه طرح ترافیک برای خودروهای فرسوده در پایتخت خبر داد و به گفت: طرح جامعی در این خصوص تدوین شده است تا صدور مجوزهای طرح ترافیک روزانه و هفتگی برای خودروهای فرسوده متوقف شود که در این زمینه نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم و بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
گزارش لاریجانی از جلسات مشترک دولت و مجلس درباره مسائل اقتصادی
هشدار در مورد خرید و فروش وکالتی خودرو
جدیدترین اخبار از انتقال مرتضوی به اوین
تقلای دلالان برای حفظ قیمت خودرو/ قیمت
پیام احمدی‌نژاد خطاب به شیخ‌الاسلامی