هوای تهران
بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است.


همچنین در میزان غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد تغییری مشاهده نمی‌شود. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

لازم به ذکر است، ایستگاه شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم قرار دارد.

به دلیل اینکه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن عدد بالای 200 را در نظر گرفته است در تحلیل و پیش بینی، ایستگاه‌هایی که مقدار اطلاعات آن کمتر از 200 می‌باشد منظور نمی‌شود.

گزارش هواشناسی و پیش‌بینی نیز حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری است. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی بماند. اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن است.

توصیه می‌شود، در شرایط ناسالم گروه‌های حساس، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
دختر ۹ ساله مادر شد!
نقش سعید مرتضوی در حوادث خاص/ جدول
بازار خودرو اول هفته/ جدول
نظر متکی درباره برقراری رابطه ایران و آمریکا
درخواست جان کری از ایران در مسیر مذاکرات قزاقستان