سازمان تاكسیرانی شهر تهران لایحه افزایش نرخ كرایه‌های تاكسی در سال ۹۲ را با پیشنهاد ۵۰ درصد افزایش نرخ به شورای شهر تهران ارائه داد

رضا قاضی معاون برنامه‌ریزی سازمان تاكسیرانی شهر تهران درباره نرخ پیشنهادی سازمان تاكسیرانی به شورای شهر تهران‌، اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود، افزایش قیمت‌ خودروها و لوازم یدكی آنها حدود ۵۰ درصد افزایش نرخ در نظر گرفته شده است و آن را در قالب لایحه به شورای شهر تهران ارائه كرده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدوراریم با توجه به واقعیت‌ها نرخ تعیین شود اما اگر شورای شهر با نرخ پیشنهادی سازمان موافقت نكند بهتر است یارانه‌ای برای كمك به تاكسیران‌ها در نظر گرفته شود زیرا در غیر این صورت آنها برای امرار معاش و هزینه‌های جاری زندگی خود دچار مشكل می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان تاكسیرانی شهر تهران با بیان اینكه قیمت‌های واقعی بیشتر از آن چیزی است كه ما برای نرخ كرایه‌ها تعیین كرده‌ایم، خاطرنشان كرد: همیشه نرخ تصویب شده برای كرایه‌ها پایین‌تر از نرخ تورم بوده است یعنی تفاوت قابل توجهی بین میزان تورم و نرخ كرایه‌ها وجود داشته است.

وی درباره افزایش نرخ كرایه‌های تاكسی نیز تصریح كرد: حدود ۷۰ درصد تاكسی‌ها در تهران خطی هستند؛ درصدی از آنها تاكسیمتر دارند و در فرودگاه یا راه‌آهن فعالیت می‌كنند بنابراین حدود ۵ درصد تاكسی‌ها گردشی هستند و ممكن است مرتكب تخلف شوند كه این امر در هر جامعه‌ای وجود دارد.

قاضی خاطرنشان كرد: در برخی خطوط خطی نرخ كرایه‌ها به گونه‌ای تصویب شده كه در آنها ۲۵ یا ۵۰ تومانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعضا ممكن است برخی از آنها به دلیل كمبود پول خرد آن را نپردازند اما بر اساس آمارهای سازمان یك تاكسی خطی حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر را جا به جا می‌كنند و اگر به همه آنها ۲۵ یا ۵۰ تومانی را نپردازند رقم آن در طول روز بسیار ناچیز است و به مردم فشاری نمی‌آورد.

به گزارش تسنیم،وی در پاسخ به این پرسش كه نرخ پیشنهادی سازمان برای افرادی كه جزء مسافران آنها به شمار می‌آیند رقم سنگینی خواهد بود؟ اظهار داشت: ما نیز جزء مصرف كنندگان هستیم اما سازمان و تاكسیران‌ها هم نمی‌خواهند نرخ كرایه‌ها افزایش یابد، آنها نیز به دنبال این هستند كه نرخ پایین‌تری دریافت كرده و مسافر بیشتری جا به جا كنند اما بسیاری از هزینه‌ها افزایش یافته و دولت نیز آن را پذیرفته به همین دلیل افزایش یارانه‌ها را مد نظر دارد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: aftabnews.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
نماینده مجلس: رهبری حرف اول و آخر کشور را می‌زند
اولتیماتوم برای کاهش قیمت خودرو
ردیابی لپ تاپ هنگام سرقت
حضور رییس قوه قضاییه در راهپیمایی
حمل پرچم 234 متری ایران در راهپیمای تهران