خرید بدون دلیل دلار
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: خرید و نگهداری دلار بدون دلیل و با هدف اخلال در بازار ارز جرم محسوب می‌شود.


"ابوالفضل ابوترابی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با جزئیات طرح جدید مدیریت بازار ارز و خرید و نگهداری دلار، اظهار داشت: خرید و نگهداری دلار بدون دلیل و با هدف اخلال در بازار ارز جرم محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: یک طرح دو فوریتی به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شده مبنی بر اینکه افرادی که خارج از تعرفه بانک مرکزی اقدام به خرید و فروش غیر قانونی دلار می‌کنند که در جلسات بعدی کمیسیون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح در راستا و مشمول قانون مبارزه با اخلالگران ارزی است، تصریح کرد: افرادی که اقدام به خرید و فروش ارز و دلار می‌کنند شناسایی و افراد خارج از این امر، با برخورد قضایی مواجه می‌شوند و حتی اصرار و اقدام به این امر حکم افساد فی‌الارض بودن را برای آنان صادر می‌کند.

ابوترابی در پاسخ به اینکه آیا امکان شناسایی این افراد وجود دارد، گفت: همانگونه برای مبارزه با مواد مخدر نیازمند قانون خاص بود و افراد در این زمینه شناسایی شدند در رابطه با اخلالگران ارزی نیز باید قانون خاصی تصویب شده تا این افراد شناسایی شوند.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: قطعا مجلس از تبدیل این طرح به قانون و مبارزه با اخلالگران ارزی حمایت می‌کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
سوال مقام پاکستانی درباره حوادث اخیر ایران
آمریکا به آزمایش هسته ای کره شمالی واکنش نشان داد
چرا دادگاه اروپا نام بانک‌های ایرانی را از فهرست تحریم‌ها خارج می‌کند؟
همدست محمود خاوری کجاست؟!
ارزان ترین‌ های بازار مسکن در تهران + جدول قيمت‌ها