وضعیت سلامت کشور
سرپرست وزارت بهداشت با انتقاد از آنچه که «سوء استفاده عده‌ای از بازار بی‌مهار بهداشت و درمان کشور» خواند، تاکید کرد که با وجود جوسازی عده‌ای محدود، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور اجرا خواهد شد.


دکتر محمدحسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در سال 91 بیش از 50 هزار میلیارد تومان خرج سلامت مردم شده که قسمت اعظم آن هزینه‌های غیرضروری است که بر مردم تحمیل شده است.

وی افزود: بیش از 40 سال است که طرح پزشک خانواده در دنیا در حال اجراست. امروز عده‌ای در این بازار بی‌مهار در حال سوء استفاده از وضعیت بهداشت و درمان کشور هستند و از اجرای این طرح خوش‌شان نمی‌آید. عده ای نمی‌خواهند وضعیت بهداشت، درمان و سلامت در جامعه سامان پیدا کند.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: با وجود جوسازی عده‌ای محدود علیه این طرح، تا به امروز مقاومتی در برابر اجرای این طرح نبوده و مطمئنا این طرح در کشور اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد هستیم که برخی از بیمارستان‌های کشور از کمبود در آمد گلایه می‌کنند باید بگوییم که بیمارستان‌های ما از کارایی لازم برخوردار نیستند و چون کمیت کارایی آن‌ها ناکافی است، هزینه‌های بالایی را نیز متحمل می‌شوند.

طریقت منفرد افزود: با اعمال تغییرات پیش روی وزارت بهداشت و اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، کیفیت و کمیت خدمات افزایش خواهد یافت و برهمین مبنا درآمدهای بیمارستان‌ها در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: طبق قانون باید 10 درصد از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان تخصیص می‌یافت که از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 2000میلیارد تومان از این محل به وزارت بهداشت تعلق گرفته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
اعلام نرخ سفرهای نوروزی
شگرد جدید دلالان مسکن مهر
اگر وضعیت مصیبت‌بار نبود کاندیدا نمی شدم / نه شرط می گذارم و نه شرط می پذیرم
انفجار و آتش سوزی در ساختمان چهار طبقه شهرک خاورشهر
نوسان نرخ خودروهای داخلی/ جدول