طرح دو فوریتی مجلس
رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح دو فوریتی افزایش اعتبار بانك ها برای پرداخت وام ازدواج به هیئت رئیسه مجلس خبرداد.


عبدالرضا عزیزی اعلام كرد: با 50 امضاء طرح دوفوریتی را مطرح كردیم تا دولت مكلف شود در سال 92 مبلغی به بانكها اختصاص دهد تا تمامی زوجهای جوان كه دوسال قبل برای دریافت وام ازدواج ثبت نام كرده اند وام خود را دریافت كنند كه این طرح به زودی تحویل هیئت رئیسه مجلس می شود.

وی افزود: البته من مخالف افزایش میزان وام هستم چون این كار موجب می شود آمار وام گیرنده ها كاهش یابد و منابع بانكی زود تمام شود. بنده خودم با رئیس بانك مركزی و مدیران بانكها صحبت كردم و دلیل اینكه جوانها بیش از دو سال است در نوبت وام هستند سوال كردم. رئیس بانك مركزی هم گفت حتی ما بیش از ظرفیت وام داده ایم و دیگر اعتبار نداریم. برای همین در این طرح پیشنهادی موضوع "وجوه اداره شده" را مطرح كردیم تا سازمانها و ادارات هم وارد این بحث شوند. این طرح دو فوریتی مورد استقبال نمایندگان و حتی كمیسیون بودجه هم قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به اینكه آیا بهتر نیست وام ازدواج عروس و دامادها جداگانه پرداخت شود گفت: اعطای وام جهیزیه و مسکن به دختر و پسر به صورت جداگانه برنامه مناسبی است. ولی در شرایط فعلی امکانپذیر نیست و می توان در مراحل بعدی این موضوع را در مجلس مطرح و به دولت پیشنهاد کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews,com


مطالب داغ سایر بخشها:
جنایت عضو سابق گروهک منافقین در تهران / مثله کردن جسد به شیوه آموزش‌های پادگان اشرف
ابهام درباره سهمیه بنزین نوروزی
نشست سران قوا به میزبانی مجلس
احتمال افزایش 20 درصدی مزد 92 قوت گرفت/ طرح اختصاص سبد ویژه کالا
قیمت جدید 6 خودروی داخلی اعلام شد