صدا و سیمای ما!
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ژاپنی ها سه طرح بزرگ مدیریت بحران و پیشگیری از زلزله را به صورت رایگان در تهران اجرا می کنند گفت: این در حالی است که صدا و سیما برای هر ثانیه پخش تیزر پیشگیری از بحران و زلزله ثانیه ای یک میلیون و 200 هزار تومان می گیرد.


عزیزالله رجب زاده که پیش از این او را در لباس پلیس و با درجه سرداری مشاهده می کردیم حدود 25 روز مانده به تحویل سال 1390 بازنشسته و با حکم شهردار تهران به عنوان رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران منصوب شد.

وی در مورد آخرین وضعیت پارک موزه زلزله در تهران گفت: این طرح از پروژه های قدیمی بود و پیشرفت چندانی هم نداشت. البته در این سالها تمامی مطالعات اولیه و پایانی این طرح انجام شده و با همکاری یک تیم ژاپنی که در تهران مستقر هستند در حال اجرای این طرح هستیم. زمین مورد نظر هم در منطقه 22 تهران مکان یابی و خریداری شده است. برای اجرای صحیح و منحصر به فرد ساخت این موزه از چندین موزه زلزله در کشورهای جهان بازدید کرده و تجربیات مدیران موزه ها را کسب کرده ایم.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران هدف از ساخت این موزه را آموزش عمومی به مردم، معرفی زلزله های رخ داده در جهان، مستند سازی با استفاده از تصاویر، فیلم، اتاقهای مخصوص ایجاد موقعیت های زلزله برای بازدید کنندگان، روشهای استفاده از تجهیزات امدادی، کتابخانه و استفاده از مقالات و گزارشات تخصصی در حوزه زلزله عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح بیش از 5 میلیارد تومان است که ساخت این موزه برای شهروندان تهرانی و حتی سایر هموطنان و مسئولان لازم و ضروری است.

وی افزود: هم اکنون سه پروژه سریع موزه زلرله، حمل و نقل عمومی در زمان بحران و سیستم هشدار سریع توسط گروه ها و تیم های ژاپنی در حال اجرا و آموزش است. سازمان همکاریهای بین المللی ژاپن این طرح ها را به صورت رایگان در تهران انجام می دهد و حتی هزینه غذای آنها هم با خودشان است.

رجب زاده با انتقاد از صدا و سیما گفت: صدا و سیما عضو ستاد اطلاع رسانی مدیریت بحران است ما زحمت کشیدیم و تیزر ساختیم به صدا و سیما می گوئیم پخش کنید می گویند ثانیه ای یک میلیون و 200 هزار تومان بدهید! انگار ما بنگاه تجاری هستیم. این در حالی است که لازم است به مردم اطلاع رسانی شود حتی من با کانالهای مختلف رایزنی کردم و جلسه گذاشتم ولی موفق نشدیم صدا و سیما را راضی کنیم به مردم آموزش مدیریت بحران بدهد.

رجب زاده گفت: در سونامی ژاپن می دیدم که خانواده ها در چادرها آموزش های لازم را دیده بودند. حتی در وان ترکیه زمان زلزله حضور داشتم و تجربه های خوبی به دست آوردیم تا به شهروندان و مدیران آموزش دهیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در مورد وضعیت بافتهای فرسوده تهران گفت: این موضوع در اختیار ما نیست. ابتدا فکر می کردیم سازمان می تواند بر این امور مدیریت داشته باشد ولی بعد دیدیم بسیاری از سازمانها در این بخش دخالت دارند و سازمان مدیریت بحران دخالتی در این خصوص ندارد. ولی آمار مکان ها و حتی محلات فرسوده تهران را به صورت نرم افزاری داریم. مثلا منطقه 4 تهران فرسوده ترین بخش تهران است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: jamnews.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
بیشترین بیکار در کدام استان ها هستند؟
اظهارات تامل برانگیز عضو كميسيون صنايع مجلس درباره گرانی خودرو
ردپای جریان انحرافی در واردات پورشه
“همه متهمان پرونده کهریزک، به دادگاه می‌آیند“
جدول/قیمت انواع خودرو داخلی