همچنین در این طرح تعیین شده شهادت امام رضا (ع) فقط در مشهد تعطیل و شهادت حضرت زهرا (س) و امام جعفرصادق (ع) نیز فقط در قم تعطیل باشد.

فارس:نماینده نجف‌آباد در مجلس با تأکید بر اینکه تعطیلات موجب افزایش ۲۱درصدی قیمت کالاهای تولید داخلی می‌شود، گفت: در «طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور» در نظر گرفته شده که هفت روز از تعطیلات رسمی حذف شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته طرحی را با 16 امضا به صورت عادی با عنوان «طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور» برای طی مراحل قانونی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان کردند و این طرح نیز در صحن علنی خانه ملت اعلام وصول شد.

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که در این طرح در نظر گرفته شده که 7 روز از تعطیلات رسمی حذف شود که در صورت تصویب نهایی تعطیلی روزهای 29 اسفندماه، یک روز از تعطیلات ایام عید نوروز، 12 فروردین‌ماه و 15 خردادماه حذف خواهد شد.

همچنین در این طرح تعیین شده شهادت امام رضا (ع) فقط در مشهد تعطیل و شهادت حضرت زهرا (س) و امام جعفرصادق (ع) نیز فقط در قم تعطیل باشد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس و یکی از طراحان طرح مذکور در گفت‌وگو با فارس ضمن تأیید این خبر، اظهار داشت: در این طرح در نظر گرفته شده که دیگر استانداران نتوانند روزی را به هر دلیلی در استانشان تعطیل اعلام کنند و این تصمیم در اختیار هیئت وزیران خواهد بود.

نماینده نجف‌آباد در مجلس در خاتمه با تأکید بر اینکه این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری ارائه شده است، خاطرنشان کرد: «تعطیلات» موجب افزایش 21 درصدی قیمت کالاهای تولید داخلی می‌شود در حالی که اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم چاره‌ای جزء افزایش تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نداریم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب داغ سایر بخشها:
اردوغان: بشار اسد شیطان خاموش است!
برق دزد بدشانس‌ را لو داد!
انتخابات نظام پزشکی، سیاسی و ناعادلانه بود
تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان
جزئیات جدید پرونده سلطان پتروشیمی