بارش برف و تگرگ
هشدار جدی هواشناسی نسبت به کولاک و بارش تگرگ و کاهش بیش از 15 درجه‌ای دما در کشور


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به کولاک و بارش تگرگ و کاهش بیش از 15 درجه‌ای دما در کشور هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا، با اشاره به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد و شمال خوزستان ریزش موقتی و کوتاه مدت تگرگ رخ خواهد داد.

وی افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز ابتدا در جاده‌های کوهستانی منتهی به استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، شمال خوزستان و سپس خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ریزش برف و کولاک سبب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی می‌شود لذا توصیه می‌شود که از تردد غیرضروری در این مناطق خودداری شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به نقشه‌های دمایی اشاره کرد و ایسنا گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و در روزهای پنجشنبه و جمعه در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال وبختیاری، لرستان و کرمانشاه کاهش شدید دمای بیش از 15 درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز چهارشنبه در برخی نقاط استانهای کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری و غرب خوزستان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلاب پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر از اواخر دوشنبه تا پایان روز چهارشنبه دریای خزر مواج و توفانی است و در روز سه‌شنبه شمال خلیج فارس و در روز چهارشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به این که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دربرخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد و شمال خوزستان ریزش موقتی و کوتاه مدت تگرگ پیش‌بینی شده است که می‌تواند به تاسیسات و محصولات باغی، کشاورزی و دامپروری خسارت وارد کند لذا مراقبت لازم از تاسیسات گلخانه‌ای و باغات در اولویت قرار گیرد. همچنین از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع این استانها جداً خودداری شود.

وی گفت: همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و در روزهای پنجشنبه و جمعه در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال وبختیاری، لرستان و کرمانشاه کاهش شدید دمای بیش از 15 درجه می‌تواند سبب آسیب رساندن به درختان شکوفه‌دار و محصولات زراعی شود که توصیه می‌شود طی این مدت کشاورزان تا حد امکان از درختان شکوفه دار و تاسیسات کشاورزی بویژه آبیاری تحت فشار حفاظت لازم با روشهای مرسوم را بعمل آید.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
روند کاهشی قیمت دلار و سکه در بازار آزاد
حیاط خلوت ریس جمهور کجاست؟
استقبال پرشکوه اهالی رسانه برای افتتاح یک سرويس بهداشتي! +عکس
تصویب استانداردهای ایمنی به شورایعالی سپرده شد
کاهش قیمت خودرو کارشناسی شده نیست