کارت‌ ملی
رییس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه بیش از 96 درصد از مردم کارت ملی دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: بنا بر مصوبه هیات دولت تمامی کارت‌های ملی تا پایان سال 92 دارای اعتبار می‌باشد.


محمد ناظمی اردکانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان‌های ثبت احوال و امور مالیاتی به منظور احراز هویت اشخاص حقیقی که اظهار نامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کنند، با اشاره به ماموریتهای سازمان گفت: سازمان ثبت احوال با بهره‌گیری از تکنولوژی، فصل نوین‌سازی خود را پشت سر می‌گذارد و در آینده تبدیل به سازمانی تمام الکترونیک خواهد شد.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: شبکه استعلامی که در ثبت احوال وجود دارد بسیار گسترده است و این شبکه با اقصی نقاط کشور و حتی بخش‌های کنسولی سفارتخانه‌ها نیز در ارتباط است و پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را به روز تغذیه می‌کند.

ناظمی اردکانی یکی از فعالیت‌های مهم و اساسی این سازمان را صدور کارت هوشمند ملی عنوان کرد و گفت: زیرساختهای صدور این کارت در کشور فراهم شده و احراز هویت افراد و امضای دیجیتال در فضای مجازی از مهمترن کاربردهای این کارت است.

رییس سازمان ثبت احوال آرشیو الکترونیکی 120 میلیون سند هویتی ایرانیان را از دیگر اقدامات اساسی این سازمان برشمرد و به ایسنا گفت: بیش از 80 درصد این اسناد به صورت الکترونیکی آرشیو شده است که تا چند ماه آینده آرشیو اسناد به پایان می‌رسد و مراجعه به اسناد هویتی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار داشت: اسناد هویتی در گذشته به صورت دست‌نویس صادر می‌شده اما امروزه صدور تمامی اسناد هویتی در سراسر کشور و حتی برای ایرانیان خارج از کشور نیز مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و به صورت الکترونیکی است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه بیش از 96 درصد از مردم کارت ملی دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: بنا بر مصوبه هیات دولت تمامی کارتهای ملی تا پایان سال 92 دارای اعتبار است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
توافق آمریکا و چین برای اعمال تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی
نامه صالحی به بان‌کی‌مون درباره ضرورت حل بحران سوریه
واکنش بانک مرکزی به سقوط قیمت سکه
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز (91/12/15)
جدول حق بیمه شخص ثالث در سال 92