متکدیان تهران
مدیرکل اجتماعی استاندار تهران از شناسنامه دار شدن متکدیان شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس این طرح مشخصات متکدیان پس از جمع‌آوری و غربالگری بر اساس هویت شناسنامه‌ای ثبت و نگهداری می‌شود.


محمدعلی عرفان منش با اشاره به اقدامات لازم برای ساماندهی متکدیان تهران، افزود: با توجه به اینکه مسئله تکدی گری به صورت فصلی و مناسبتی در تهران روند افزایشی می‌یابد، در آستانه سال جدید، تجمع متکدیان در ورودی‌های فروشگاه‌ها به یکی از معضلات اجتماعی شهری تبدیل شده و مسئولان را بر آن داشته تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع تکدی‌گری در تهران برای برخی از این افراد که عضو باندهای تکدی گری هستند به یک شغل پردرآمد تبدیل شده و از سوی دیگر با جریحه دار کردن عواطف شهروندان همراه است، مقرر شده طرحی با عنوان شناسنامه دار کردن متکدیان در تهران اجرا شود.

عرفان‌ منش ادامه داد: در این راستا مقرر شده اطلاعات فردی متکدیان پس از جمع‌آوری و غربالگری، بر اساس اسناد هویتی ثبت و وارد سامانه شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، متکدیان چند بار دستگیر شده، مشخص می‌شود که شغل آنها تکدی گری است که به این ترتیب بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: بر اساس قانون، تکدی گری جرم محسوب و محکومیت‌های قضایی برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح شناسنامه‌دار شدن متکدیان تهران تصویب شده و عملیات اجرایی آن بر عهده فرمانداری تهران است.

عرفان‌منش گفت: مهمترین هدف از اجرای این طرح، ساماندهی متکدیان به ویژه برخورد با جرایم شغل تکدی گری و باندهای حرفه‌ای متکدیان در تهران است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
توافق آمریکا و چین برای اعمال تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی
نامه صالحی به بان‌کی‌مون درباره ضرورت حل بحران سوریه
واکنش بانک مرکزی به سقوط قیمت سکه
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز (91/12/15)
جدول حق بیمه شخص ثالث در سال 92