اجرای طرح ملی دادرس
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی دادرس در 15 هزار مدرسه راهنمایی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح آموزشهای کمکهای اولیه لازم در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه همچون زلزله به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.


کیومرث هاشمی : اجرای طرح ملی دادرس اصلی‌ترین برنامه و اولویت وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه این طرح در مدت زمانی کمتر از یک ماه آینده در 15 هزار مدرسه راهنمایی سراسر کشور اجرا خواهد شد، ادامه داد: حدود بیست برنامه برای این بخش تعریف شده که مهمترین برنامه، طرح ارزشیابی کارشناسان، مسئولان و مدیران این حوزه بر اساس عملکرد شان در طرح دادرس است.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تصریح کرد: برای اجرای این طرح، سیاست گذاری‌های کلان مهم است، اما حوزه عملیاتی طرح که کارشناسان مسئول دو سازمان را شامل می‌شود، مهم تر و اساسی‌تر است.

هاشمی انتقال مهارت‌های امدادی و کمک‌های اولیه به دانش آموزان را از اهداف مهم طرح ملی دادرس عنوان و اظهار کرد: جامعه هدف این طرح برای شروع دانش آموزان مقطع راهنمایی هستند، اما بنا داریم این آموزش‌ها را در آینده در سایر مقاطع تحصیلی نیز با همکاری هلال احمر ارائه کنیم.

به گفته وی، با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان، ارایه این آموزش‌ها از سنین پایین کاملا محسوس است، چراکه در مواقع بروز حوادثی همچون زمین لرزه، دانش‌آموزان یکی از اقشار آسیب پذیر به شمار می‌روند، لذا این آموزش‌ها نه تنها برای دانش آموزان مفید است بلکه به صورت غیر مستقیم و نامحسوس به والدین آنها نیز انتقال می‌یابد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
عناوین کتابهای درسی جدیدالتألیف پایه اول متوسطه در سال تحصیلی آتی اعلام شد
"پ.ک.ک احتمالا تا پیش از نوروز آتش‌بس اعلام می‌کند"
دیدار عباس با ولیعهد عربستان و جان کری
نسل چهارم رهبری کره شمالی پا به عرصه وجود گذاشت!
توپ ارزی در زمین بانک‌ها افتاد/همه منتظر عقب‌نشینی سیستم بانکی