آغاز توزیع میوه شب عید
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی این وزارتخانه برای تامین میوه شب عید مورد نیاز مردم با 20 درصد قیمت زیر بازار خبر داد و گفت: استانهای مهمانپذیر سهم بیشتری از ذخایر میوه خواهند داشت.


حسن رادمرد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از آغاز توزیع میوه شب عید شامل سیب و پرتقال از 25 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: قیمت این میوه ها 20 درصد زیر قیمت بازار است و استانهای مهمانپذیر نیز سهم بالایی از ذخایر میوه خواهند داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تمهیدات این وزارتخانه برای تامین مایحتاج نیازهای مردم به خصوص در زمینه تامین کالاهای اساسی خبر داد و گفت: 127 هزار تن برنج توزیع شده که از این رقم تنها در 20 روز گذشته 20 هزار تن برنج تایلندی، 7 هزار تن برنج آمریکایی، 115 هزار تن برنج هندی و 30 هزار تن برنج آرژانتینی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سه ماه گذشته نیز 340 هزار تن برنج توزیع شده، ضمن اینکه 50 هزار تن شکر سفید به قیمت 1300 تومان نیز توزیع شده است.

رادمرد با اشاره به توزیع 70 هزار تن مرغ ذخیره سازی شده داخلی و خارجی ، گفت: تولیدات داخلی نیز افزایش یافته و در روزهای آینده مرغ گرم بیشتری روانه بازار خواهد شد.

وی از تمهیدات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توزیع گوشت قرمز خبر داد و اظهارداشت: بر این اساس 20 هزار تن از ذخایر گوشت قرمز آزاد و روانه بازار شده است. ضمن اینکه برای تعاونی های کارکنان، فرهنگیان و کارگران نیز به ازای هر نفر 4 کیلوگرم گوشت قرمز و 5 کیلوگرم گوشت سفید در نظر گرفته شده که به ترتیب با قیمت 10 هزار و 500 تومان و 4400 تومان به ازای هر کیلوگرم قیمت گذاری شده است.

رادمرد اظهار داشت: قیمت مرغ باید در سطح کشور از مرز 5 هزار و 700 تومان عبور نکند و چنانچه بالاتر از این قمیت فروخته می شود گرانفروشی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین و تولید مناسب پودر شوینده خبر داد و گفت: هم اکنون بازار این کالا آرام و بدون مشکل است.

وی همچنین از حضور 25 هزار بازرس در سطح بازار خبر داد و گفت: این بازرسی ها در روزهای گذشته تشدید شده است.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: qodsonline.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
ساخت ترقه به روش اینترنتی حادثه آفرید
تعیین حداقل مزد 92 در جلسه فردا شورای‌ عالی کار/ دستمزد چقدر افزایش می‌یابد
موسی صدر به دستور قذافی اعدام شد
بان‌ کی‌ مون:آزمایش هسته‌ای و تهدیدهای نظامی کره‌شمالی غیرقابل‌قبول است
احتمال 24 ماه شدن سربازی